به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح توسعه سیستم کنترل واحدهای بوتادین و پلی بوتادین پتروشیمی شازند، افزود: این سیستم از یک شرکت فن آور خارجی وارد شده که اگر توافق برجام شکل نمی گرفت، بی شک ورود این فناوری امکان پذیر نبود.
وی ادامه داد: صادرات 300 میلیون دلاری شرکت پتروشیمی شازند در سال جاری نیز از اثرات برجام است که هدفگذاری سال آینده باید بر مبنای 500 میلیون دلار باشد.
استاندار مرکزی بیان کرد: با وجود تنگناهای اقتصادی و وجود برخی تحریم ها، کشور در مسیر توسعه قرار دارد و هر روز به اهداف و منویات رهبر معظم انقلاب نزدیک می شویم.
آقازاده افزود: وجود 400 هکتار فضای سبز در مجموعه پتروشیمی و شهر مهاجران نشان از ملزم بودن این شرکت به تعهدات اجتماعی دارد که این مهم نقش موثری در کنترل آلایندگی ایفا می کند.
وی اظهار کرد: پتروشیمی و دیگر صنایع استان باید فعالیت های بانکی، نیروی انسانی و خرید اقلام مورد نیاز شرکت را از ظرفیت های داخل استان تامین کنند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند نیز گفت: در 2 سال گذشته 580 نیروی انسانی با اولویت شهرستان شازند و استان مرکزی در این شرکت جذب شده است.
ابراهیم ولدخانی افزود: با وجود ظرفیت صادرات در پتروشیمی، تامین نیاز شرکت های داخلی در دستور کار است و امسال 450 هزار تن انواع محصولات این شرکت که 51 درصد کل محصولات است، به شرکت های داخلی تزریق شد.
وی اظهار کرد: در راستای عمل به تعهدات اجتماعی پتروشیمی، ساخت یک بیمارستان با 160 تخت بستری با هزینه ای بالغ بر 400 میلیارد ریال در دستور کار است که در صورت واگذاری زمین در شازند یا مهاجران، عملیات ساخت انجام می شود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند، سهم بیمه کارکنان این واحد را 225 میلیارد ریال دانست و گفت: طرح جامع آب و پساب شرکت پتروشیمی تهیه شده است و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.
مجتمع پتروشیمی شازند در سال 1372در کیلومتر 22غرب اراک در مساحتی بالغ بر 523هکتار راه اندازی شده است و متنوع ترین طیف محصولات پتروشیمی کشور را در تامین نیاز صنایع زیردستی به عهده دارد.
محصولات تولیدی پتروشیمی شازند در صنایع نساجی، انواع پلیمرها و پلاستیک ها، چسب سازی، لاستیک سازی، نفت و گاز، لوله های پلی اتیلنی، شوینده ها و پاک کننده ها در کشور کاربرد دارد.
6991/3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.