به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه ساوه در مسجد جامع این شهر، افزود: تکیه بر ظرفیت های داخلی و جلوگیری از واردات بی رویه از مسائل اولویت دار در کشور است که در اقتصاد مقاومتی و درون زا بر آن تاکید شده است.
وی با یادآوری هفته احسان و نیکوکاری اضافه کرد: با مهارت آموزی و فرصت سازی باید بسترهای شغلی برای اقشار ضعیف فراهم شود چرا که کمک های موردی و احساسی به نیازمندان گره گشای مشکلات آنان نیست.
امام جمعه ساوه با اشاره به سالروز شهادت حضرت ام البنین (س) بیان کرد: شهادت ارزشی والا در جامعه است و باید قدردان خانواده های شهدا به ویزه مادران و همسران شهیدان بود.
حجت الاسلام حسینی همچنین به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اشاره کرد و گفت: منابع طبیعی ثروت ملی است هستند که باید درست از آن استفاده شود.
وی توضیح داد: تخریب محیط زیست ظلم بزرگی در حق همه ملت است و می طلبد که فرهنگ کاشت نهال و مراقبت از ان در تمامی سطوح جامعه نهادینه شود.
امام جمعه ساوه در بخش دیگری از سخنانش با اهمیت حوزه کشاورزی افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر و خسارات وارد شده به حوزه کشاورزی ساوه مسئولان و بیمه باید به تعهداتی که در قبال این قشر دارند به بهترین شکل عمل کنند.
حجت الاسلام حسینی همچنین به دیدار مقام معظم رهبری با وزیر اوقاف سوریه در هفته اخیر اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار مقاومت را رمز پیروزی، آزادگی و استقلال کشور و شکست دشمنان دانستند.
وی همچنین با یادآوری دیدار رهبری با دست اندرکاران کنگره 14 هزار شهید جامعه کارگری گفت: مقام معظم رهبری بزرگداشت شهدا را نشانه لطف و اراده الهی بر ملت دانستند و بر تکریم شهدای کارگر تاکید کرده است.
خطیب جمعه ساوه افزود: کارگران، قشر زحمتکش جامعه هستند که در چهار دهه حیات انقلاب اسلامی همواره با بصیرت و همت پای نظام اسلامی ایستادگی کردند و دست رد به سینه دشمن زدند و مسئولان نیز مکلف هستند که به فکر معیشت همه مردم به ویژه کارگران و کشاورزان باشد.
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش خواهان اصلاح مسیر تردد پیاده از میدان شهدا به خیابان انقلاب و نیز یکطرفه کردن خیابان شهید اسدی شهر ساوه شد.
ساوه به عنوان قطب صنهتی و دومین کانون جمعیتی استان مرکزی پس از اراک است.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه شهری استان مرکزی اقامه می شود.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.