رضا مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش برف از بامداد امروز درگردنه زالیان (محور توره - بروجرد) آغاز شده و به صورت متناوب تا اواخر وقت امروز نقاط دیگر استان را در بر می گیرد.
وی بیان کرد: پیش بینی شده سرعت وزش باد تا 24 ساعت آینده در استان به بیش از 80 کیلومتر بر ساعت برسد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، سامانه بارشی به کشور نفوذ کرده که این سامانه استان های غرب و شمال غرب کشور و استان های همجوار مرکزی (همدان و لرستان) را فرا گرفته است.
مرادی گفت: این سامانه روز پنجشنبه با شدت کمتری از سایر استان ها در استان مرکزی فعال شده و تا ساعاتی دیگر بارش ها مناطق جنوب غرب و غرب استان را تحت تاثیر قرار می دهد و این سامانه تا ساعت های پایانی شب از استان عبور خواهد کرد.
وی وضعیت هوای استان مرکزی تا اواخر وقت امروز را به صورت نیمه ابری تا ابری، وزش باد شدید، گاهی بارش باران و برف و کاهش دما، برای روز جمعه صاف تا قسمتی ابری و مه صبحگاهی و در روز شنبه به صورت صاف تا کمی ابری و مه صبحگاهی و غبار محلی پیش بینی کرد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: دلیجان با کمینه دمای سه درجه سانتگیراد زیر صفر سردترین و اراک با بیشینه دمای 18 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: در پی بارش نخستین برف پاییزی در این استان، 15 تن مخلوط نمک و شن برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در 15 کیلومتر از محور گردنه زالیان اراک توسط گروه های راهداری این استان پخش شد.
علی زندی فر افزود: 250 گروه راهداری در طرح راهداری زمستانی متشکل از 400 نفر برای خدمت رسانی به مردم و برفروبی جاده های استان مرکزی از 20 آذر ماه مستقر شدند و تا فروردین سال آتی فعالیت خواهند داشت.
وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی هواشناسی در خصوص بارش برف در مناطق کوهستانی و بارش باران در روزهای آتی برای سایر نقاط استان مرکزی نیاز است رانندگانی که قصد تردد در محورهای ارتباطی استان را دارند خودروهای خود را به وسایل گرمایشی و زمستانی نظیر زنجیرچرخ مجهز کنند.
از ابتدای سال زراعی جاری ( اول مهرماه امسال) تاکنون سه و 9 دهم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/1955/خبرنگار: معصومه صفری - مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.