«مجتبی دیده‌دار»  روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سیستم پکس امکان دسترسی آنلاین داده‌های تصویربرداری با کیفیت بالا را در بخش‌های مختلف بیمارستان فراهم کرده  و امکان اعلام نتایج تصویربرداری به پزشکان خارج از بیمارستان در قالب اینترنت و لوح فشرده نیز امکان‌پذیر است.

وی اظهار داشت: این سیستم واحدهای تصویربرداری و رادیولوژی بیمارستان از قبیل گرافی‌های رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن  و ام‌آرای را پوشش داده و دارای آرشیو ذخیره‌سازی اطلاعات به مدت ۱۰ سال و تصویربرداری و انتقال سریع داده‌ها است.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خمین توضیح داد: برای راه‌اندازی این سیستم بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است .

دیده‌دار ادامه داد: این سیستم ضمن امکان دسترسی آسان و سریع به اطلاعات، نیاز به انتقال داده بر روی فیلم های رادیولوژی را حذف می کند که با توجه به وارداتی بودن کلیشه‌های رادیولوژی و مواد مصرفی این بخش به مقدار زیادی هزینه‌های رادیولوژی را کاهش داده و گام مهمی در راستای صرفه جویی مواد مصرفی درمان است.

خمین واقع در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با  ۱۲۲ تخت فعال در بخش های مختلف و  خدمات درمانی و بستری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.