«محمد جمالیان» عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجوز فعالیت عطاری‌ها در راستای فروش داروهای گیاهی مجاز است اما برخی از فعالان این عرصه در استان مرکزی اقدام به فروش داروهای شیمیایی خطرناک می‌کنند.

وی بیان کرد: مصرف این داروها می‌تواند سلامت مردم را تهدید کند و در این راستا به مصرف کنندگان هشدار داده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: نظارت بر عطاری‌ها و در زیرمجموعه کاری این دانشگاه نیست اما به‌دلیل حساسیت موضوع این مهم در دستور کار قرار دارد.

جمالیان تصریح کرد: شمار قابل توجهی قرص‌های متادون و ترامادون و شبهه مخدر دیگر در ماه‌های اخیر از برخی عطاری‌های این استان به‌دست آمده و پرونده‌هایی نیز تشکیل و به مقام‌های قضایی ارسال شده است.

وی بیان کرد: طب سنتی کمک‌کننده به طب پزشکی است اما برخی عطاری‌ها راه را اشتباه می‌روند و بسیاری از داروهایی که برخی عطاری‌ها برای لاغری تجویز می‌کنند، مخدر شیشه دارد که مصرف آن به شدت برای سلامت زیان‌بار و خطرناک است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: مردم باید مراقب باشند و تنها داروهای گیاهی شناخته شده را از عطاری‌های مطمئن خریداری کنند و قبل از مصرف با پزشکان و متخصصان طب سنتی مشورت کنند.

جمالیان عنوان کرد: در راستای بهره‌گیری از طب سنتی در کنار طب پزشکی یک مرکز تخصصی طب سنتی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک ایجاد و فعال است و گسترش این مرکز در دستور کار قرار دارد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.