معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در حاشیه این آیین به ایرنا گفت: این مجتمع در چهار هزار مترمربع ساخته شده و اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
«سیدحسن حسینی» افزود: مجتمع با هشت میلیارد ریال آورده بخش خصوصی و ۲ میلیارد و ۹۵۰میلیون ریال تسهیلات ساخته شده است.
وی اظهار داشت: ظرفیت این مجتمع برای بهره مندی گردشگران ۲۰ نفر پیش بینی شده است.

آبگرم محلات از سرمایه های دیرینه گردشگری استان است که در سال ۱۳۸۵ به عنوان منطقه نمونه گردشگری به تصویب هیات دولت رسید و با تصویب نامه منطقه نمونه گردشگری،این مجموعه به دهکده آبگرم نامگذاری شد.
آبگرم محلات دارای طرح تفضیلی و طرح هادی به وسعت ۴۰۰ هکتار است.
جاذبه های طبیعی شهرستان محلات پربازدید کننده ترین جاذبه های طبیعی در استان مرکزی است به طوری که در ایام تعطیلات روزانه بیش از ۱۵ هزار نفر گردشگر سلامت از این اماکن طبیعی استفاده می کنند.
چشمه های آبگرم محلات در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی این شهرستان در نزدیکی روستای «نینه» از دهستان خورهه شهرستان محلات از توابع استان مرکزی واقع شده است.

به گزارش ایرنا، «علی اصغر مونسان» در سفر یک روزه از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های زیرساختی فضاهای تاریخی و گردشگری استان مرکزی قرار خواهد گرفت. 

بازدید از مجتمع گردشگری همای سعادت دلیجان، افتتاح مجتمع اقامتی کسری آبگرم محلات، افتتاح مجتمع اقامتی امیرکبیر، افتتاح مجتمع گردشگری نور محلات، بازدید از قلعه تاریخی میشیجان خمین، بازدید از بیت تاریخی امام خمینی(ره)، افتتاح مجتمع گردشگری سی گل اراک، بازدید و شرکت در آیین آغاز به کار دستگاه پرتو درمانی بیمارستان فوق تخصصی سینا بازدید از پایگاه توریسم سلامت، دیدار با هنرمند پیشکسوت صنایع دستی و دارنده نشان ملی یونسکو در اراک و بازدید از مسجد جامع شهرستان ساوه از جمله برنامه های معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

/۳۰۷۵/۹۹۳۰/۶۹۹۱/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.