«حسین میرزایی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جذب یک هزار و 900 نفر ایرانی و 450 نفر اتباع خارجی بی سواد و کم سواد بین سنین 10 تا 49 سال در دوره های سواد آموزی در سال جاری برای استان مرکزی تعهد شد که تا کنون 107 درصد تعهد جذب افراد کم سواد و بی سواد ایرانی و 100 درصد اتباع خارجی در این دوره جذب شده است.
وی ادامه داد: جذب 550 نفر در دوره انتقال و 878 نفر در دوره تحکیم نیز در سال تحصیلی جاری برای آموزش و پرورش استان مرکزی تعهد شده بود که تاکنون 550 نفر معادل 111 درصد تعهد آموزش و پرورش استان در حوزه انتقال و 100 درصد تعهد ها در دوره تحکیم محقق شده است.
معاون سواد آموزشی آموزش و پرورش استان مرکزی طرح شناسایی و جذب اولیای بی سواد دانش آموزان را از جمله طرح های معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان در سال جاری عنوان کرد و افزود: امید است با اجرای این طرح تا پایان سال تحصیلی جاری تمامی اولیای بی سواد مدارس استان زیر آموزش های سواد آموزی قرار گیرند.
میرزایی گفت: شناسایی افراد کم سواد و بی سواد بین سنین 10 تا 49 سال توسط سامانه سیب دانشکده علوم پزشکی اراک، شناسایی این افراد توسط آموزش دهندگان، اجرای طرح پشتیبان سواد آموزان با هدف بهبود کیفیت و نگهداشت سواد آموزان و اجرای جشنواره تولید و محتوای الکترونیکی برای نخستین بار در استان مرکزی و کشور از جمله برنامه های این معاونت در سال جاری است.
معاون سواد آموزشی آموزش و پرورش استان مرکزی از اجرای طرح مجازات جایگزین حبس با همکاری استانداری در این استان خبر داد و گفت: در این طرح افراد با جرایم غیر عمد که دارای مدرک دانشگاهی هستند شناسایی و سواد آموزی به افراد بی سواد و کم سواد جایگزین حبس آنان می شود.
میرزایی افزود: همچنین با همکاری کانون وکلا، افراد بی سواد که به دادگستری مراجعه می کنند مشخص و برای سواد آموزی به معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی معرفی می شوند.
وی آموزش هفت مهارت ریانه «icdl» به سواد آموزان را از دیگر برنامه های استان مرکزی عنوان کرد و گفت: 150 نفر سال تحصیلی جاری زیر پوشش این آموزش ها قرار گرفته اند.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: آموزش 50 درصد سواد آموزان در طرح آموزش عملی نماز، برگزاری مسابقات مختلف از جمله طرح پرسش مهر ریاست جمهوری، کتابخوانی حمایت از کالای ایرانی، مهارت کیف دوزی و قلم زنی برای سواد آموزان ناحیه 2 اراک و شازند از دیگر طرح های این معاونت در سال تحصیلی جاری بوده است.
32 هزار و 229 بی سواد و کم سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان مرکزی وجود دارد.
1955/3975
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.