دکتر« محسن شانقی » روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دام ها توسط سه گروه شامل 9 نفر دامپزشک، تکنسین و کارشناس دامپزشکی در روستاها و مناطق سیل زده استان های لرستان و خوزستان علیه بیماری های مختلف دامی و مشترک واکسینه و ایمن سازی شدند.
وی ادامه داد: 250 راس گاو و گاومیش در روستاهای استان خوزستان علیه بیماری لمپی اسکین و 400 راس گاومیش، گاو و گوساله در این روستاها علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 19 هزار و 512 راس دام سـبک در روستاهای استان لرستان علیه بیماری آبله و یک هزار و 192 راس نیز توسط گروه های دامپزشکی استان در این روستاها علیه بیماری لمپی اسکین مایه کوبی شدند.
دکتر شانقی خاطر نشان کرد: همچنین در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری های مختلف دامی 10 هزار متر مربع از واحدهای دامداری در روستاهای استان لرستان با مقدار 130 لیتر سم و 50 گالن ماده ضـد عفونی و سمپاشـی شدند.
وی مراجعه خانه به خانه گروه های دامپزشکی استان مرکزی در مناطق سیل زده استان های لرستان و خوزستان و ویزیت و ارایه داروی رایگان به دام های مریض را از دیگر اقدام های این اداره کل عنوان کرد.
چهار گروه دامپزشکی استان مرکزی شامل سه گروه دولتی و یک گروه از بخش خصوصی شامل 12 نفر دام پزشک، تکنسین و کارشناس دامپزشکی با وقوع سیل در استان های لرستان و خوزستان به این مناطق اعزام شدند.
این گروه ها با هدف امداد رسانی و انجام امور بهداشتی و درمانی دام از جمله سم پاشی، ضدعفونی و معاینه به مناطق سیل زده استان های غربی کشور اعزام شدند.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.