«جلال الدین کوکنار» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 475 کیلومتر خطوط ریلی تحت پوشش راه آهن شهرستان اراک قرار دارد که این خطوط در ابتدای انقلاب اسلامی حدود 293 کیلومتر بوده است.
وی ادامه داد: 15 ایستگاه راه آهن اراک در چهار دهه اخیر در راستای افزایش ایمنی سیر قطار در خطوط ریلی این شهرستان به سامانه سی تی سی (کنترل ترافیک راه آهن) مجهز شده است.
مدیرکل راه آهن اراک خاطر نشان کرد: حمل بار در این مدت سالانه حدود 10 درصد در این راه آهن افزایش یافته و در راستای تسهیل در ارایه خدمات به مسافران و زایران اراک سیر قطار اراک- مشهد روزانه شده است.
کوکنار گفت: سرعت سیر قطار راه آهن اراک در طول چهار دهه پس انقلاب از 22 کیلومتر به 140 کیلومتر افزایش یافته و جابه جایی مسافر نیز در راه آهن این شهرستان از 50 هزار نفر در طول سال به 500 هزار نفر رشد داشته است.
وی ادامه داد: 400 کیلومتر از خطوط راه آهن اراک در این مدت در راستای افزایش ایمنی سیر قطارها بازسازی و ایمن سازی شد و با بهره برداری از 272 کیلومتر خط راه آهن ملایر- کرمانشاه این شهرستان علاوه بر شمال، شرق و جنوب به غرب کشور نیز متصل شده است.
مدیرکل راه آهن اراک افزود: 35 گذرگاه های همسطح برای افزایش تردد مردم شهرهای استان مرکزی به غیر سطحی تبدیل شده است.
کوکنار گفت: به برکت انقلاب اسلامی 31 درصد از بازسازی و تعمیرات اساسی واگن های باری و لکوموتیو در راه آهن شهرستان اراک انجام و این شهرستان در زمینه بازسازی و تعمیرات اساس واگن های باری رتبه نخست کشور را به دست آورده است.
وی ادامه داد: تطویل طول خطوط داخل ایستگاه های حوزه استحفاظی راه آهن اراک به طول 20 کیلومتر در 10 ایستگاه، بازسازی کامل ساختمان 15 ایستگاه راه اهن این شهرستان و ایجاد خط فرعی پتروشیمی، پالایشگاه و کارخانه های اراک از پنج کیلومتر به 70 کیلومتر از دیگر اقدام های انجام شده در این راه آهن در مدت چهار دهه گذشته بوده است.
وی گفت: ایجاد و نوسازی 17 نمازخانه جدید در راه آهن اراک، ایجاد 2 رستوران با سه هزار متر مربع زیر بنا، ساخت و احداث مخازن ذخیره سوخت به ظرفیت 200 هزار لیتر، بهره برداری از زمین چمن فوتبال و پیست دوچرخه سواری و بهره برداری و نوسازی سالن بزرگ ورزشی ولایت نیز در مدت چهار دهه گذشته انجام شده است.
حوزه راه آهن اراک 426 کیلومتر از خطوط ریلی در استان های قم، مرکزی و لرستان را شامل می شود و 20 ایستگاه را تحت پوشش دارد.
1955/6013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.