محمد اسلامی روز شنبه در تجلیل از صنعتگران نمونه مازندران که در ساری برگزار شد ، کمبود زمین را از جمله دغدغه و مشکلات استان دانست و گفت که این مساله با ورود جدی به قضیه واحدهای غیر فعال جبران می شود .
به گفته وی با تشکیل تیم های بازرسی و بررسی مشکلات واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی مازندران ، وضعیت این واحدها از نظر فعال و غیر فعال بودن مورد بررسی قرار می گیرد .
اسلامی گفت : زمین واحدهای صنعتی بلا استفاده و غیر فعال استان برای گسترش فعالیت واحدهای صنعتی فعال و پویا استفاده می شود .
استاندار مازندران اظهار داشت: در بررسی های بیشتر در صورتیکه مشخص شود که واحدهای صنعتی قادر به فعالیت دوباره نیستند زمین ها از آنها بازپس گرفته می شود و در اختیار توسعه دیگر واحدها قرار می گیرد .
حدود یکهزارو 450 واحد تولیدی استان مازندران در 39شهرک و ناحیه صنعتی مستقر و فعالیت دارند.
اسلامی از برنامه راه اندازی بنیاد توسعه مازندران با استفاده از ظرفیت های مردمی و‌فعالان این استان خبرداد و گفت که با راه اندازی این بنیاد به دنبال راه اندازی هلدینگ های سرمایه گذاری مردم استان هستیم.
نماینده عالی دولت در استان مازندران با تاکید بر توانمندسازی ملی ، گفت : این توانمند سازی تنها به دولت خلاصه نمی شود و ملت نیز در این خصوص باید توانمند شوند .
وی همچنین افزود : همانطور که از ملت تقاضای پا به کار بودن را داریم ، مجموعه دولت در مازندران نیز با انجام یکسری اقدامات درصدد رفع گره های پیش پای فعالیت و کار برای مردم است .
استاندار مازندران با این عنوان که انجام این اقدامات شاید در برهه زمانی فعلی بازتاب آنچنان نداشته باشد ، ادامه داد : اما آیندگان از نتیجه و ثمرات این اقدامات به خوبی واقف خواهند شد که تا چه اندازه در توسعه استان نقش دارد .
وی از جمله اقدامات در این خصوص به رفع موانع پروازی در فرودگاه ساری اشاره کرد ، ادامه داد : سالها وجود دکل های برق بلند مانعی برای پرواز هواپیماها در فرودگاه بین المللی ساری بود .
اسلامی افزود : این دکل های برق باعث شده بود تا هواپیما مجبور به انجام 10 دقیقه پرواز بیشتر باشد تا بتواند به موقعیت امنی برای پرواز برسد .
وی همچنین نبود قدرت لجستیک در مازندران به عنوان یکی از موانع انجام صادرات در این استان نام برد و ادامه داد : با اقدامات چون کشتی 'رورو ' در حال انجام در بندر امیرآباد ، بارقه های امیدی در این زمینه ایجاد خواهد شد .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.