جناب شیرسوار در نامه پر مغزشان؛به بحران کارخانه نساجی قائمشهر اشاره کرده و از آقای استاندار التماس دعا دارند که این واحد را ازدست نااهلان نجات دهید!!

"کارخانه نساجی قائمشهر را ازدست نا اهلان نجات دهید" این جمله بخشی از متن نامه "شیرسوار" عضو شورای شهر قائمشهر خطاب به استاندار مازندران می باشد که در یکی از خبرگزاری ها منتشر شده.

حکایت صنعت نساجی؛ غمبار و غیرقابل توصیف است؛ صنعتی که روزگاری نه چندان دور رکن مهم  اقتصاد ایران  به شمار می آمد و امروز به معضلی عظیم برای کشور و مسئولان و برنامه ریزان تبدیل شده!

و  داستان صنعت نساجی در استان مازندران ...

آنگونه که در نامه "شیرسوار" عضو شورای شهر قائمشهر آمده؛ این شورا تصمیم به واگذاری کارخانه نساجی قائمشهر- شماره یک- به سازمان همیاری شهرداری های مازندران گرفته و ظاهراً ایشان با توجه به تبعات احتمالی این تصمیم ، از مهندس اسلامی استاندار خواسته در این مورد تجدید نظر گردد.

خبرگزاری "ایلنا" و روزنامه کاروکارگر سالهاست که معترض به واگذاری کارخانه ها هستند و همیشه در معرض اتهامات افراد و گرو هایی بوده اند که امروز عضو محترم شورای شهر قائمشهراصطلاح "نااهلان" را در مورد آنها به کارمی گیرد!

در سال هایی که به واسطه نبود نظارت کافی ، سرنوشت صنعت نساجی را افرادی رقم زدند که تنها دغدغه ای که نداشتند؛ تولید و اشتغال بود؛ فریاد می زدیم و هیچکس صدای ما را نشنید !

کارخانه ها به کسانی واگذار شدند که از حداقل تخصص و تعهد محروم بودند؛ نظارتی در کار نبود؛ اگر چه ادعای نظارت دقیق و جامع داشتند! در سایه بی تدبیری ها تولید به رکود کشیده شد و اشتغال را به مسلخ بردند و هست و نیست کارخانه ها به تاراج رفت!

جناب شیرسوار در نامه پر مغزشان؛به بحران کارخانه نساجی قائمشهر اشاره کرده و از آقای استاندار التماس دعا دارند که این واحد را از دست نا اهلان نجات دهید!!

برجسارت و صداقت در گفتار این عضو محترم شورا آفرین می گوییم و تاکید داریم که نه شورایی های محترم و نه شهرداری و نه سازمان همیاری شهرداری های استان مازندران صلاحیت اداره صنعت و کارخانه های همچون نساجی قائمشهر را نداشته و آنانی که خود را در این عرصه محق می دانند خدای ناکرده "نااهل" نیستند اما خواسته و ناخواسته سند نابودی صنعت را امضاء می کنند و جالب این که این دور باطل با تصمیم اعضای محترم شورای شهر قائمشهر مبنی بر واگذاری کارخانه به سازمان همیاری ادامه دارد.

حال که این عضو محترم شورای شهر قائمشهر؛ پذیرفته اند که واگذاری کارخانه نساجی قائمشهر، مشکلی از این واحد با سابقه صنعتی حل نخواهد کرد از استاندار پرتلاش و فهیم مازندران انتظار می رود پیش از آن که خبر رکود و احتمالاً تعطیلی نساجی قائمشهر اعلام شود ، اقدامی عاجل به عمل آورده و اجازه ندهند که تولید و اشتغال در این خطه از کشور به کماء رفته و یک بار دیگر سرنوشت واحد به اما و اگرکشیده شود.

خدایا چنان کن سرانجام کار/تو خوشنود باشی و ما رستگار

محمد درخشنده

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.