به گزارش خبرنگار ایرنا ، دست اندرکاران حوزه خانواده ، بانوان و آسیب های اجتماعی مازندران امروز یکشنبه در نخستین کارگروه خانواده و بانوان استان شرکت کردند و اظهار داشتند : مسائل اجتماعی و خانواده دردی است که برای مقابله با فراگیری آن می بایست پرونده موازی کاری ها در دستگاههای مرتبط با این کار بسته شود تا با این کار ضمن برخورد درست و مناسب با این پدیده های نامیمون در جامعه ، زندگی انسان ها را از این آسیب های اجتماعی پاک کرد .
آنها تاکید کردند که نهادها باید از این رویکرد آماردهی و ارائه گزارش خارج شوند و به صورت واقعی و شفاف مسائل ضربه زننده به خانواده و آسیب های جامعه را بیان بکنند تا تصمیم گیری درستی صورت بگیرد.
رئیس حوزه علمیه خواهران استان مازندران گفت : سابقه یک دهه ای فعالیت من در حوزه مسائل اجتماعی و خانواده نشان می دهد که موازی کاری برای انجام برنامه های آموزشی در این زمینه زیاد است .
حجت الاسلام علی غفاری افزود : در حالی آموزش ، نُقل تمامی جلسات خانواده است که بدور از این هزینه کرد و راههای آموزشی مختلف می توان به نتیجه لازم و مورد نظر رسید .
وی ادامه داد : چرا که تجربه نشان داده که یک برنامه آموزشی در زمینه خانواده با عناوین مختلف توسط دستگاه های اجرایی متعدد اجرا می شود در حالیکه اصل و موضوع برنامه یکسان است .
رئیس حوزه علمیه خواهران مازندران تاکید کرد : این موازی کاری در مقوله آموزش و مقابله با آسیب های اجتماعی نمی تواند منتج به نتیجه مورد نظر شود .
وی با اشاره به اینکه کارگروه خانواده و بانوان به عنوان یکی از مجموعه ها برای مقابله با آسیب های اجتماعی است ، افزود : 13 نهاد از جمله کمیته امداد ، بهزیستی و دانشگاه ها در این کارگروه عضو هستند که هر یک به نوعی برنامه های آموزشی برای تحکیم بنیان خانواده را اجرا می کنند .
حجت الاسلام غفاری تاکید کرد : در حالیکه با یک مدیریت واحد برنامه ریز اجرای طرح ها برای مقابله با آسیب های اجتماعی می توان برنامه ریزی درستی در این زمینه انجام داد و به نتیجه مطلوب تری دست یافت .
** زیر ذره بین قرار دادن نتایج طرح های گذشته
علی اندرخورا ، کارشناس مسائل اجتماعی که خود مدرس دوره های آموزشی مهارت زندگی برای تحکیم خانواده در مازندران است در این جلسه خواست تا نتایج طرح های گذشته استحکام خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی ، مورد بررسی قرار بگیرد
وی گفت : از سالهای قبل طرح های متعدد آموزشی تحکیم خانواده با هدف شناسایی و مقابله با آسیب های اجتماعی در مازندران اجرا شد .
کارشناس مسائل اجتماعی افزود : اما هیچگاه سامانه یا بانک اطلاعاتی مدون از نتایج این طرح ها تهیه نشده است تا تصمیم گیری و برنامه ریزی های آتی براساس این نتایج صورت بگیرد .
وی همچنین از مسئولان و دست اندرکاران دخیل در مسائل اجتماعی خواست تا بدون چشم پوشی و به صورت صریح مسائل و مشکلاتی که جامعه با آن درگیر هستند را بیان بکنند تا تصمیم گیری به درستی صورت بگیرد .
** ضرورت وجود مدیریت واحد آموزشی
معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای مازندران همچنین ضرورت استفاده از مدیریت واحد آموزشی برای اجرای طرح ها دراین حوزه را خواستار شد .
حجت الاسلام برارپور گفت : خلل در این بخش باعث شده یک کار و یک موضوع به صورت تکرار در دستگاهها اجرا شود و این مساله باعث شود تا نتیجه موردنظر محقق نشود .
وی همچنین افزود : مدیران و برنامه ریزان حوزه خانواده باید توجه داشته باشند که کارشناسان با تجربه می توانند در مقوله برنامه ریزی برای این امور یاریگر باشند ، موضوعی که باید و شاید تاکنون به آن توجه لازم نشده است .
** تخصیص بودجه مستقل به امور بانوان
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران همچنین از اختصاص بودجه مستقل به این اداره در سال جاری خبرداد و گفت که 2 میلیارد و 800 میلیون ریال بودجه به امور بانوان استان اختصاص یافت .
سمیه قاسمی طوسی افزود : تلاش بر این است تا این بودجه ها به تمامی 22 شهرستان مازندران و براساس نیازسنجی تعلق بگیرد .
وی ادامه داد : برگزاری دوره های آموزشی مهارت های زندگی ، کارآفرینی ، آموزش مهارت های شغلی از جمله سرفصل های استفاده از این بودجه است .
مدیر کل امور بانوان و خانواده مازندران خاطرنشان کرد : برای به سرانجام رساندن برنامه های آموزشی تحکیم خانواده و مقابله با آسیب های اجتماعی بنا داریم تا از ظرفیت تشکل های مردمی (اینجوها ) بیشتر استفاده بکنیم .
مازندران حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از این جمعیت را بانوان تشکیل می دهند .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.