به گزارش خبرنگار ایرنا ، سازمان جهانی بهداشت در 18 فروردین سال 1329 ( هفتم آوریل 1950) را به عنوان روز جهانی بهداشت یا سلامت انتخاب کرد و هر ساله در ایران نیز این روز آغازگر هفته سلامت است که امسال به دلیل طولانی شدن تعطیلات نوروزی به اردیبهشت ماه موکول شد .
مراسم سفیران سلامت امروز در ساری در حالی برگزار شد که تمام برنامه ها از مجری تا برنامه های دیگر توسط دانش آموزان انجام شد .
همچنین این مراسم با ایجاد بازارچه های صنایع دستی و محلی در حمایت از کالای ایرانی و بومی در مدرسه دخترانه شهید ضیایی همراه بود که فروشندگان آن هم از دانش آموزان مدرسه بودند .
از 530 هزار دانش آموز آموزش و پرورش مازندران ، 76 هزار دانش آموز در تمامی مقاطع تحصیلی به عنوان سفیران سلامت فعالیت می کنند .
**سلامتی فردی و جسمی نوجوانان ، اولویت نخست توسعه پایدار جامعه
به گزارش ایرنا ، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت : از اصلی ترین اولویت های دست یابی به توسعه پایدار در همه جوامع ، دست یابی به سلامت فردی و جسمی در دانش آموزان و نوجوانان است
محمد شعبانی روز یکشنبه در آیین نواختن زنگ سفیران سلامت در ساری افزود : سلامتی جسمی مقدم بر همه جنبه های سلامتی از جمله سلامتی روانی و اجتماعی است که نوجوانان را در مقابل آسیب های اجتماعی حفظ می کند .
وی بیان کرد : امروز بسیاری از بیماری های شایع در نوجوانان ریشه در تغذیه ناسالم ، ورزش ناکافی و حتی استراحت نامنظم دارد .
معاون پرورشی و فرهنگی تاکید کرد : حتی بیماری هایی مانند افسردگی ، گوشه گیری و بیماری های جسمی مانند نارسایی های قلبی متاثر از عوامل بالا می باشد .
شعبانی اظهار کرد : تمامی دستگاه ها دولتی و خصوصی باید برای سلامت و ایجاد فرهنگ سلامت در دانش آمنوزان ، خود را با آموزش و پرورش همراه کنند .
وی ادامه داد : برای پایداری سلامت دانش آموزان ، باید آموزگاران ، والدین و دانش آموزان به عنوان سه ضلع هماهنگ با هم برنامه ریزی و اجرا کنند .
معاون پرورشی و فرهنگی اموزش وپرورش مازندران گفت : سپردن برنامه های مدارس و استفاده از توانایی دانش آموزان در مدیریت مدرسه از اولویت های آموزش و پرورش است .
وی گفت : باید برنامه ها توسط دانش آموز انجام شود تا با ایجاد باور موثر در آنها ، نتیجه مطلوب که همان رفتار در جهت سلامتی فردی و اجتماعی است حاصل شود .
شعبانی افزود : دانش آموزان نه تنها می توانند سفیران سلامت خود باشند، به عنوان نماینده اصلی جامعه و نیروی تاثیر گذار در خانواده و اجتماع ، سلامت پایدار یک جامعه را به همراه آورند .
گفتنی است زنگ سلامت و مراسم گرامیداشت سفیران سلامت در حالی در مازندران برگزار می شود که بر اساس آمارهای آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مازندران حدود 25 درصد از دانش آموزان مازندرانی دارای چاقی مفرط و اضافه وزن هستند .
همچنین آمارها نشان میدهد بیش از 50 درصد از جمعیت سه میلیون و 280هزار نفری مازندران دارای اضافه وزن می باشند که رتبه نخست چاقی در کشور را به این استان می دهد .
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.