محمد جعفرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت که در این آتش سوزی یک هزار و 800 تن مواد اولیه و یک هزار و 200 تن نخ کاموا مورد استفاده در واحدهای پوشاک خاکستر شد.
وی افزود : همچنین در این حادثه به شبکه برق و گاز و برخی دیگر از تاسیسات زیرساختی اکریلتاب نیز خسارت وارد شد که دردست مرمت قرار گرفته است.
وی اضافه کرد : حدود 30 درصد از مواد اولیه و نخ کاموا موجود در انبار حادثه دیده تحت پوشش بیمه قرار داشته و 70 درصد از پوشش بیمه ای برخوردار نبود.
مدیرعامل اکریلتاب دلیل ذخیره سازی نخ کاموا را برای تولید پوشاک زمستانی کارخانه های تحت قرارداد این واحد صنعتی دانست.
جعفرزاده اظهارداشت : همچنین به دلیل خرید 2 دستگاه ماشین آلات جدید از آلمان و فرانسه مواد اولیه نیز برای نیاز 3 ماهه این 2 ماشین آلات ذخیره سازی شد.
وی از علت آتش سوزی در انبار مواد اولیه اظهاربی اطلاعی کرد ولی گفت که کارشناسان بیمه و آتش نشانی سرگرم بررسی هستند.
شرکت نخ ریسی و ریسندگی اکریلتاب تولید کننده نخ رنگی از واحدهای صنعتی فعال در حوزه نساجی است که بیش از 50 سال قدمت دارد و در سال 86 با فروش به بخش خصوصی از شرکت سهامی عام به شرکت سهام خاص تغییر نام گرفت.
این واحد صنعتی با قرارگرفتن در مالکیت بخش خصوصی و نوسازی و بازسازی ماشین آلات روزانه هفت تن نخ ساده، مولینه و کاموا که کاربرد در تولید البسه دارد ، تولید می کند.
براساس آمار این واحد صنعتی در3 شیفت کاری حدود 150 کارگر دارد و مواد اولیه برخی واحدهای فرشبافی و پارچه بافی را تامین می کند.
بخش انبار مواد اولیه کارخانه اکریلتاب خلیل شهر در 10 کیلومتری شهرستان بهشهر درشرق مازندران روز پنجشنبه هفته گذشته دچار آتش سوزی شد و تنها انبار بزرگ مواد اولیه این واحد صنعتی در این حادثه خاکستر شد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.