حسین علی ابراهیمی کارنامه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : به دلیل شلیک گلوله از نزدیک به این محیط بان ، تعدادی زیادی ساچمه به قسمت های پا و شکم وی آسیب رسانده است .
محمد علی روحی ، محیط بان پارک ملی کیاسر عصر پنجشنبه هفته گذشته هنگام گشت زنی در روستای ' لسفرم ' چهاردانگه با شکارچی متخلف مواجه شد و از فاصله نزدیک مورد هدف گلوله قرار گرفت . وی پس از انتقال به بیمارستان امام خمینی ساری برای پیگیری تخصصی تر کارهای درمانی به بیمارستان شفا این شهر منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت .
مدیرکل محیط زیست مازندران گفت : 30 نقطه از روده باریک این محیط بان دچار آسیب شده بود که پس از عمل جراحی در حال ترمیم است ، ولی بخشی از روده بزرگ به دلیل شدت آسیب دیدگی برداشته شد.
وی افزود : با مشاهده بهبودی در حال عمومی این محیط بان جان برکف ، پزشکان وی را از بخش ویژه به بخش داخلی بیمارستان شفای ساری منتقل کردند تا دوران نقاهت خود را طی کند .
در پی زخمی و بستری شدن این محیط بان مازندرانی ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در تماس تلفنی با مدیر کل محیط زیست مازندران مراحل درمانی این محیط بان را پیگیری و دستورات لازم را برای پیگیری درمان وی صادر کرد .
محمدعلی روحی یکی از 300 محیط بان مازندران است که بیش از 20 سال سابقه فعالیت در این عرصه را دارد .
از ابتدای امسال تاکنون 2 مورد حادثه تیراندازی به محیط بانان مازندران رخ داد که منجر به مصدومیت سه محیط بان شد .
اوایل فروردین ماه امسال شکارچیان متخلف رئیس پارک ملی پابند از توابع شهرستان بهشهر در شرق مازندران و محیط بان همکارش را زخمی کرده بودند.
مازندران 2 میلیون و 300 هزار هکتار وسعت دارد که یک میلیون و 700 هزار هکتار آن را اراضی منابع طبیعی تشکیل می دهند .
این استان دارای 2 پارک ملی شامل پارک ملی کیاسر در منطقه کوهستانی مرکزی و پابند در منطقه کوهستانی شرق و پنج پناهگاه حیات وحش و 11 منطقه حفاظت شده ، است .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.