سردار سعید منتظر المهدی روز سه شنبه در مراسم افتتاح نخستین ساختمان مرکز مشاوره انتظامی مازندران در ساری آمار پرونده های ارائه شده به مراکز مشاوره کلانتی ها را 420 هزار فقره اعلام کرد.
وی از کم شدن فرصت گفت و گو در خانوده ها به عنوان مهم ترین عامل بروز و عمیق شدن آسیب های اجتماعی در کشور یاد و تاکید کرد : این که تعداد زیادی از پرونده ها پس از مشاوره مددکاران به سازش می رسد نشان می دهد که افزایش فرصت گفت و گو در خانواده ها می تواند بر کاهش آسیب های اجتماعی بسیار اثرگذار باشد.
منتظرالمهدی گسترش دسترسی به فضای مجازی را یکی از عوامل کاهش فرصت گفت و گو در خانواده ها دانست و بر ضرورت پیش بینی و تمهید طرح های پیشگیرانه مناسب با توجه به شرایط زمانی تاکید کرد .
وی گفت : فضای مجازی فرصت گفت و گو را در خانواده ها بسیار کم کرده است ، در حالی که بسیاری از مشکلات اجتماعی بویژه طلاق با گفت و گوهای کارشناسی قابل حل است.
معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه امروز 80 درصد ماموریت های پلیس در کشورهای جهان در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تعریف شده است ، افزود : با موفقیت در اجرای طرح های پیشگیرانه ، هزینه مداخله انتظامی و نظامی در کشور بشدت کاهش می یابد.
وی جلوگیری از تشکیل پرونده های قضایی و کاهش هزینه های درمانی را هم از مزایای اجرای طرح های پیشگیری در آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد در جامعه برشمرد.
** مواد مخدر و ضرورت هوشیار سازی جوانان
منتظر المهدی مقوله آسیب اجتماعی اعتیاد را دغدغه اصلی مسئولان ارشد نظام و تمام خانواده ها دانست و گفت : از آنجایی که جریان اقتصادی سر شار از سود و منفعت مواد مخدر همواره خطر اعتیاد را در تمام کشورها از جمله ایران تهدید می کند، لزوم هوشیار سازی جوانان به این امر با اجرای طرح های پیشگیری ضروری تر است .
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی کشور تا کنون چهار هزار شهید و 13 هزار مجروح را در مقابله و مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام کرده است ، افزود : تاب آوری روانی نوجوانان و جوانان در موضوع مواد مخدر مورد تاکید معاونت اجتماعی انتظامی است.
معاون اجتماعی ناجا مشورت مبتنی بر آموزه های دینی و بومی و برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره برای مقابله با آسیب های اجتماعی را از برنامه های این معاونت برشمرد و گفت : امروز تمام فرماندهان انتظامی استان های کشور ضمن درک کردن اهمیت موضوع ، به این ماموریت توجه جدی می کنند.
به گزارش ایرنا ، نخستین ساختمان مرکز مشاوره انتظامی مازندران به نام ' آرامش ' با حضور معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ساری افتتاح شد.
در ساختمان مرکز مشاوره انتظامی ،اتاق هایی شامل مشاره گروهی ، مشاوره کودک و روانسنجی ، مددکاری اجتماعی و سالن کارگاه آموزشی پیش بینی شده است .
کارشناسان مجرب مراکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان مازندران در زمینه های مختلف مشاوره روان شناختی، خانوادگی، فردی، حقوقی و انتظامی خدمات مشاوره ای رایگان را به عموم مردم ارائه می دهند.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.