رئیس ستاد انتخابات مازندران از برگزاری انتخابات شورای اسلامی به صورت الکترونیکی در 8 شهر مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت :هفت هزار و 931 شعبه اخذ رای برای انتخابات رئیس جمهوری و شوراها در 29 اردیبهشت در این استان ساماندهی شد.

علیرضا یونسی رستمی افزود : 4 هزارو35 شعبه اخذ رای برای انتخابات شوراها و 3 هزار و 896 شعبه رای گیری برای رئیس جمهوری پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد : در مجموع 50 هزار نفر نیرو اعم از نظارت، بازرسی و هیات های اجرایی و امنیتی کار برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت را در این استان بر عهده دارند.

معاون استاندارمازندران مهمترین وظیفه هیات های اجرایی را صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس و بیطرفی در انتخابات دانست.

وی تعداد نامزدهای حاضر در رقابت های شوراهای اسلامی شهر و روستا در مازندران را 16 هزار و 857 نفر اعلام کرد و گفت : این تعداد داوطلب برای کسب 7824 کرسی شورای روستا و 316 کرسی شورای شهر در حال رقابت هستند

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت که 969 نامزد انتخابات شوراها از ادامه رقابت انصراف دادند و از مجموع کل داوطلبان ثبت نام شده فقط 411 نفر رد صلاحیت شدند

به گفته وی در این دوره از انتخابات صلاحیت 93 درصد از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در مازندران مورد تایید قرار گرفت.

یونسی همچنین از برگزاری انتخابات شورای اسلامی 8 شهر مازندران به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت : در این 8 شهر تعداد 642 صندوق رای گیری الکترونیکی مستقر خواهد شد

در این استان 2 میلیون و 500 هزار نفر واجد شرایط اخذ رای هستند و در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که 7 اسفندماه 94 برگزار شد، 83 درصد از واجدین شرایط اخذ رای دادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.