به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اکبر حاج محمدی روز پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت اجرای مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به شهرستان نکا در استان مازندران ، افزود : دولت به تعهد پرداخت بدهی‌های خود به پیمانکاران پایبند است.
وی گفت : عملیات اجرایی مصوبات سفر رییس جمهوری هم با قوت بیشتری دنبال شود و مشکلی در این بخش وجود ندارد.
او افزود : استان مازندران از ظرفیت های بالایی برخوردار است و تلاش داریم تا با تحقق تعهدات سفر ریاست جمهوری به استان مازندران ، رضایتمندی مردم از نظام افزایش یابد.
مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ادامه داد : دولت متعهد به تحقق مصوبات سفر است و این مساله با قوت دنبال می شود.
نخستین سفر کاروان تدبیر و امید به مازندران مهر ماه سال 94 انجام شد که حاصل آن تصویب اجرای 45 طرح عمرانی و زیربنایی با حدود یکهزار میلیارد تومان اعتبار بود .
بر اساس اعلام مسئولان استانداری مازندران تاکنون بیش 90 درصد این مصوبات اجرایی شده و به بهره برداری رسیده است .
تکمیل سد گلورد نکا مهم ترین مصوبه سفر استانی کاروان تدبیر و امید برای این شهرستان بود که تاکنون دو مرحله آن شامل شبکه های پائین دستی به بهره برداری رسیده است و افتتاح سد نیز در نیمه اول سال جاری انجام خواهد شد .
فرماندار نکا هم در این نشست با اشاره به تحول آفرینی اقدامات دولت تدبیر و امید در این شهرستان در بخش های مختلف راهسازی، جاده، آب، گازرسانی به مناطق محروم و همچنین اشتغال ، گفت : این شهرستان با وجود همه تلاش های انجام شده از برخی مشکلات و کمبودها رنج می برد.
جعفر احمدی افزود : چهار بانده کردن جاده نکا به نیروگاه به عنوان مطالبه مهم مردم، از جمله مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان مازندران در دوره نخست است که باید در سطح کلان پیگیری و مشکلات رفع شود.
وی با اشاره به وجود 57 مدرسه تخریبی در نکا ، بازسازی و مقاوم سازی آنها و همچنین تامین اعتبار برای تکمیل مدرسه و مسجد مسکن مهر را از دیگر مطالبات مردم عنوان کرد.
فرماندار نکا با اشاره به وجود برخی مشکلات در تامین منابع مالی و رفع برخی از موانع در روند اجرایی پروژه آسفالت جاده روستایی ، گفت : آسفالت این جاده به طول 70 کیلومتر در دو فاز در دست انجام است که امیدواریم با رفع مشکلات شاهد جاده سازی مناسب در مناطق روستایی باشیم.
احمدی گفت: اجرای شبکه فاضلاب شهری ، احداث پل سی متری ، پل روگذر ورودی شرقی از بهشهر به نکا ، تامین اعتبار لازم برای اجرای طرح هادی بالغ بر 50 روستا و همچنین تامین اعتبار برای تکمیل سد گلورد، از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است که امیدواریم عملیاتی شده و همگان طعم خدمت را بجشند.
شهرستان 120 هزارنفری نکا در شرق مازندران واقع است.
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.