مدیر کل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم تجاری سازی ارقام جدید انار در بهشهر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مسعود لطیفیان در ششمین جشنواره " انار اشرف" در بهشهر افزود: انار در استان مازندران و شهرستان بهشهر دارای سابقه طولانی است و مازندران زمینه توسعه این محصول را دارد.

وی گفت: جهاد کشاورزی تلاش دارد تا با اصلاح باغات، حرص، مبارزه با آفات و بیماری ها، شناسیی اقلام تجاری، تکثیر انار سالم و استاندارد، بازسازی باغات، توسعه مکانیزاسیون و حمایت از صنایع تبدیلی از باغداران و تولیدکنندگان حمایت شود که این کار در دست اقدام است.

این مسئول خاطر نشان کرد: با برخورداری از زمین‌های حاصل خیر و اقلیم خاص خود همواره یکی از استان‌ها و شهرهای مهم ایران اسلامی در عرصه تولیدات کشاورزی  و قطب تولید انار در کشور بوده است و اکنون استان مازندران در تولید انار جایگاه مناسبی دارد.

لطیفیان گفت: وجود 12 هزار هکتار انار خودرو در بهشهر و میانکاله گواه آن است که این منطقه پتانسیل کشت این محصول را دارا است و باید با اصلاح باغات برای توسعه بیشتر باغات و ایجاد ارقام جدید تلاش شود.

وی افزود: شمال کشور و استان مازندران با دارا بودن شرایط خاص اقلیمی، دارای پتانسیل مناسبی برای تولید و کشت انار است که باید ضمن افزایش تولید و تکثیر این میوه بهشتی، با ایجاد ارقام جدید انار در برندسازی تجاری این محصول تلاش شود.

ششمین جشنواره انار اشرف در بهشهر از دوم تا 6 آبان ماه دائر است و علاوه بر برگزاری همایش، نمایشگاه صنایع دستی، بومی و گردشگری در این جشنواره افتتاح شده و همچنین از انار باستانی مفرغی ۳ هزار ساله در جشنواره انار بهشهر رونمایی شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.