به گزارش ایرنا سرهنگ عباس نظری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افراد کلاهبردار با تماس تلفنی و ارسال پیامک هایی با ترفند برنده شدن اشخاص در قرعه کشی همراه اول، برنده شدن در مسابقات و یا سفر به عتبات عالیات اقدام به برداشت از حساب شهروندان می کنند.
وی گفت: در تماس های بعدی با جلب اعتماد طعمه خود را به پای دستگاه های خود پرداز کشانده و از آنها درخواست ارسال مشخصات کارت بانکی و رمز برای واریز مبلغ جایزه را می کنند و در تعاقب آن با انجام یک سری عملیات بانکی به موجودی حساب ها دستبرد می زنند.
رئیس پلیس آگاهی لرستان بیان کرد: از آن جاکه هیچ یک از دستگاه های دولتی و خصوصی و شرکت ها از طریق پیام کوتاه برای برندگان اطلاع رسانی نمی کنند و نیز هیچ ارگانی حق دریافت اطلاعات شخصی کارت های بانکی افراد را ندارد، لذا شهروندان باید با هوشیاری با این گونه موارد برخورد کنند .
سرهنگ نظری گفت: شهروندان تحت هیچ شرایطی رمز دوم کارت خود را از طریق پیامک به هیچ شماره ای ارسال نکنند و هرگز به این پیامک ها اطمینان نداشته باشند و در صورت دریافت پیامک با مراجعه به سایت رسمی آن موسسه یا مراجع صلاحیت دار یا تماس تلفنی با سایر شماره تلفن های رسمی از صحت پیام ها مطمئن شوند .
وی در پایان گفت: موارد مشکوک را به فوریت های پلیسی 110 و پلیس آگاهی اطلاع دهند.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.