به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند گفت: باغ وحش «کاسیت» خرم آباد به علت عدم رعایت استاندارد های زیست محیطی و بهداشتی در تاریخ ۵ فروردین٩٧ تعطیل شد.

وی اظهار داشت: تاکیداداره کل حفاظت محیط زیست لرستان بر رعایت کامل اصول نگهداری از حیات وحش بر طبق استاندارد ها است و امیدواریم در نگهداری از حیات وحش در این باغ وحش ضوابط زیست محیطی بطور کامل اجرا شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خرم آباد در خصوص شرایط احداث و مدیریت این مرکز گفت: باغ وحش «کاسیت» در سال ۸۸ در بام خرم آباد در مکان و شرایطی غیر استاندارد احداث شده و در ابتدا متولی اولیه آن دانشگاه لرستان بود که ‌به‌علت عدم توانایی، مدیریت باغ وحش از دانشگاه لرستان گرفته و به دامپزشکی استان واگذار شد.

فتحی بیرانوند افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در سال ٩٣ موارد مغایرت شرایط نگهداری این مرکز با شرایط استاندارد را به دامپزشکی و مدیران ارشد استانی اعلام و با تقاضاهای مبنی بر ورود گونه جدید مخالفت کرد.

وی بیان داشت: در سنوات گذشته در خصوص واگذاری این مرکز به بخش خصوصی و شهرداری جلسات متعددی برگزار و در آخرین جلسه در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ مقرر شد شهرداری مدیریت مرکز را عهده دار شود و هم اکنون مدیریت این باغ وحش بر عهده شهرداری خرم آباد است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 889727
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.