به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کوهدشت در مصلی این شهر با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر افزود: یکهزار و 765 طرح در دهه فجر به بهره برداری می رسد که از این تعداد 165 طرح با اعتباری افزون بر یکهزار و 140 ریال مربوط به شهرستان کوهدشت می باشند.
وی چهارخطه کردن جاده های لرستان را از برنامه های دولت خواند و اظهار کرد: طرح چهارخطه کردن جاده کوهدشت به خرم آباد پیشرفت خوبی دارد و امیداوریم تا پایان سال 97 تکمیل شود.
استاندار لرستان سد معشوره را از خواسته های اصلی مردم کوهدشت دانست و افزود: این طرح تا امسال مسدود شده بود اما با تلاش و پیگیری های نماینده کوهدشت در مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.
وی گفت: هرچند در گذشته سهمیه آب و اعتبار این سد حذف شده بود اما با تلاش های فراوان، 100 میلیون مترمکعب آب به این سد تخصیص داده شده و در پیوست بودجه 150 میلیارد ریال اعتبار برای آن درنظر گرفته شده است البته در منابع غیردولتی نیز باید 9 برابر این اعتبار تهیه شود.
این مقام مسئول با اشاره به کلنگ زنی بیمارستان 250 تختخوابی کوهدشت اظهار کرد: این طرح یکی از خواسته های اصلی مردم کوهدشت بود که امروز کلنگ زنی شد و طبق برنامه زمانبندی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی نیروی انسانی راعامل مهم توسعه هر منطقه دانست و افزود: کوهدشت این منابع را به خوبی دارد لذا باید با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و کاهش حاشیه ها به دنبال توسعه جامعه بویژه استان و شهرستان باشیم.
استاندار لرستان با بیان اینکه توسعه هر منطقه برای وحدت، همدلی و پای کار بودن همه عوامل ضروری است، گفت: برای ایجاد اشتغال ما راهی به جز سرمایه گذاری بخش خصوصی نداریم لذا جوانان تحصیلکرده و سرمایه گذاران باید پای کار بیایند تا بخشی از مشکلات بیکاری استان لرستان را حل کنیم.
وی با اشاره به اینکه استان لرستان 6 هزار و 300 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: 500 شهید از این تعداد مربوط به شهرستان کوهدشت است.
خادمی با بیان اینکه حکومت ایران حکومت مردم سالاری در قالب ارزشهاست، ایام دهه فجر را یادآور روزهایی دانست که ملت ایران به یک آرزوی تاریخی به رهبری امام دست یافتند.
وی افزود: ملت ایران در 22 بهمن سرنوشت خود را به دست گرفتند و اعلام کردند ما نمی خواهیم دیگران و حاکمان دیگر سرنوشت کشور و خود را تغییر دهند.
استاندار لرستان روز جمعه در بدو ورود به شهرستان کوهدشت با شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کرد و 6 طرح عمرانی این شهرستان را به بهره برداری رساند.
3022
خبرنگار: اله یار محمودی فر ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.