محمد حسین مقصودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با توجه به توصیه های بنیانگذار انقلاب اسلامی و نقش بی بدیل مقام معظم رهبری و مرجعیت و تلاش بی وقفه مدرسین، معلمین و مربیان پرورشی و قرآنی مدارس سراسر کشور سازمان ها، مراکز و موسسات فرهنگی و قرآنی پس از انقلاب اسلامی در زمینه های نشر، ترویج و تدریس، قرائت، حفظ و مفاهیم رشد بسیار چشمگیری داشته اما تا رسیدن به هدف مطلوب فاصله داریم.
وی بیان کرد: امیدواریم در آینده با عزمی راسخ و بازنگری عمیق در شیوه های نشر، تبلیغ و تدریس نقص های موجود برطرف شود.
وی همچنین به مبتدیان علاقمند الگوهای قرآنی توصیه کرد به تناسب و همتایی جنس صدا تقلید از سبک اساتید برجسته مصری شیخ عبد الباسط و محمد صدیق منشاوی بپردازند.
مقصودی اضافه کرد: پرداختن به این مهم، به انگیزه، پشتکار نیاز دارد و خاصیت عمده این مداومت که در پرتو آن استخوان بندی قرائت و تلاوت شکل گرفته و شور وعلاقه قاری را بیشتر می کند و از همه مهمتر ادامه مسیر را بسیار سهل و هموار می نماید.
وی بیان کرد: پس از آن قاری با توجه به میزان علاقه خود با جدیت می تواند از اسطوره های بزرگ و مشاهیرعالم قرآنی از جمله اساتیدی مانند محمد رفعت و مصطفی اسماعیل و حصان و شحات وغلوش وسایربزرگان این علم توشه برگیرد.
این مدرس قرآن رعایت آداب وشرایط قرائت و تلاوت در این راستا را بسیار مهم و موثر دانست.
مقصودی گفت: خواندن و دانستن قرآن شرط لازم و گام اول و مقدمه می باشد و مراد اصلی و اساسی عمل به قرآن وقرب الهی است و رسیدن به این هدف منوط به افزایش معرفت و تقویت آن بوده و پیشرفت حافظان و قاریان را در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: برای رسیدن به قله علاوه بر داشتن انگیزه و تلاش و پشتکار بی وقفه و برداشتن موانع باید از مسیر صحیح آن وارد شد و انس با قرآن برای حافظ و قاری و جامعه اسلامی یک قله به حساب می آید.
به گفته وی اگر در این زمینه نیت خالصانه باشد دستیابی به انس با قرآن قطعا به عمل که هدف اصلی قرآن است منجر خواهد شد و بر این اساس رویکرد درست این است که ابتدا در سطوح وبخش های مختلف از قبیل روخوانی و روان خوانی، تجوید، صوت و تدبر در آیات به قرآن کریم معرفت پیدا کرد.
مدرس قرائت قرآن بیان کرد: بدیهی است که ترویج سبک زندگی قرآنی و گسترش آن جزء با عمل به فرامین قرآن ممکن نخواهد بود.
وی ادامه داد: در مسیرحیات بخش قرآن در آموزش و پرورش، دانشگاه ها و برخی ادارات استان فعالیت های فرهنگی داشتم و از اساتید سنتی دیارم(بروجرد) واساتید کلاسیک مرکز و دیگر شهرها تشکر می کنم.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.