سرهنگ علیرضا دلیری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ماه مبارک رمضان، وحرمت معنوی این ماه دربین مسلمانان افزود: پاسداشت فضای معنوی و حفظ حرمت این ماه مستلزم همکاری و اهتمام بیش از پیش همه شهروندان می باشد، براین اساس نیروی انتظامی شهرستان بروجرد در جهت تکریم و تعظیم شعائر اسلامی، شهروندان را به رعایت شئونات این ماه دعوت می کند.
وی اظهار کرد: انتظار می رود برای تقویت مراتب خویشتن داری، تحکیم پیوندهای ایمانی وگسترش ارزش های اخلاقی، هنجارهای دینی و به ویژه عفاف و حجاب در محیط های عمومی با دقت بیشتری ازسوی همگان رعایت شود، بدیهی است، با معدود افرادی که به نحو مشهودی هنجارشکنی کنند، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.
فرمانده انتظامی بروجرد بیان کرد: براساس احکام نورانی اسلام، مسافران و بیماران از روزه داری معاف می باشند، در این راستا تمام کسانی که دارای عذر شرعی هستند، از خوردن، آشامیدن واستعمال دخانیات در ملاعام پرهیزکنند.
سرهنگ دلیری اضافه کرد: متصدیان هتل ها، مهمان پذیرها، رستوران های بین راهی، پایانه ها، با اخذ مجوز از مراجع ذیربط و ضمن رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود، می توانند به مسافران خدمات ارائه کنند.
وی تاکید کرد:سایر رستوران ها ومراکز پذیرایی از اذان صبح تا هنگام افطارحق پذیرایی از مشتریان را ندارند.
سرهنگ دلیری افزود: نیروی انتظامی شهرستان نسبت به ارتقاء امنیت معابر، بوستان ها و تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه، به ویژه در زمان افطار و شب های قدرتوجه کرده و اقدامات لازم را در این زمینه به عمل خواهد آورد.

** شهروندان بروجردی از روزه خواری درملاعام پرهیزکنند
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ی ویژه بروجرد بر رعایت شئونات اسلامی در ماه مبارک رمضان دراین شهرستان تاکید کرد و گفت: شهروندان بروجردی از روزه خواری در ملاعام پرهیز کنند.
احمد گودرزیان روزشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان افزود: مردم باید حرمت ماه مبارک رمضان بیش ازگذشته در رعایت کنند.
وی اظهارکرد: به منظورخدمات رسانی به مسافران درماه مبارک رمضان برخی ازرستوران ها و مراکزاغذیه فروشی می توانند با اخذ مجوز و نصب پلاکارد با رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود به مسافران ارائه خدمت کنند.
معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ویژه بروجرد تاکید کرد: سایر رستوران‌ها و مراکز ارائه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها ازاذان صبح تا زمان افطارحق پذیرایی از مشتریان را ندارند و باید ازارائه هرگونه سرویس خودداری کنند.
گودرزیان اضافه کرد: افرادی که قادر به روزه گرفتن نیستنند احترام به عقاید دیگران وحقوق شهروندان روزه داردرعبادت دیگران شریک شوند.
وی ازاجرای طرح نظارت برکالاهای پرمصرف ماه مبارک رمضان در بروجرد خبر داد و گفت: این طرح درهفته جاری با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف بروجرد به دلیل افزایش تقاضای مردم برای خرید برخی کالاها و با هدف جلوگیری از گرانفروشی، افزایش قیمت ها و تخلفات احتمالی درهفته جاری آغازخواهد شد.
گودرزیان افزود: در این طرح کالاهای پر مصرف ماه مبارک رمضان مانند برنج، روغن، شکر، میوه، زولبیا بامیه، خرما و مواد پروتئینی و لبنی ازنظرقیمت و نحوه عرضه بررسی می شوند.
7190/7273 خبرنگاران: آمنه صارمی و علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.