به گزارش ایرنا حجت الاسلام قاسم متقی نیا در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خرم آباد در محل مصلی الغدیر، افزود: با پرهیز از هرگونه اقداماتی که در جریان انتخابات منجر به امیدواری دشمنان می شود باید به امنیت و آرامش در انتخابات توجه کرد.
وی با تاکید بر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در مقایسه با سایر انتخابات گفت: انتخابات ریاست جمهوری فقط انتخاب یک فرد نیست زیرا این انتخاب در انتخاب سایر مدیران در بخش های مختلف اثرمستقیم دارد در نتیجه دقت در چنین انتخابی بسیار حایز اهمیت است.
حجت الاسلام متقی نیا با تاکید بر انتخاباتی صحیح و قانونمند افزود: این انتخابات مایه آبرو و اعتلای کشور، مظهر حماسه سیاسی و اقتدار نظام و مردم سالاری دینی و امنیت کشور است.
وی اظهار کرد: بنا بر توصیه های مقام معظم رهبری همه باید در انتخابات شرکت کنند و هر آن کسی که دل در گرو نظام، انقلاب و اسلام و ایران دارد وظیفه شرکت در انتخابات را دارد.
امام جمعه موقت خرم آباد افزود: شرکت در انتخابات ضرورتی قانونی، عقلی و شرعی است که باید به شاخص های انتخاب نیز توجه کرد.
وی گفت: در توجه به شاخص های مورد نیاز در یک نامزد باید به این نکته و شاخص توجه شود که در عرصه اجرایی کدام یک توانمند تر هستند و کدامیک درد دردمندان جامعه را بیشتر درک می کنند.
وی افزود: در انتخاب صحیح باید توجه داشت که کدامیک از افراد برنامه های کارآمدتر و موثری در مبارزه با بی عدالتی، توجه به نیازهای ملت و برنامه های جامع تری در اجرای اقتصاد مقاومتی دارند.
حجت الاسلام متقی نیا با تاکید بر لزوم نگاه واقع بینانه در انتخابات گفت: باید فارغ از تبلیغات ظاهری و بی حساب و کتاب در انتخابات شوراها ارزیابی شود که کدام نامزد برای رفع نیازها و آبادانی شهر برنامه های بهتری دارد.
خطیب جمعه خرم آباد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالگرد موجودیت رژیم اشغالگر قدس گفت: این رژیم اشغالگر به همراه حامیان غربی و آمریکایی خود اهدافی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت علیه نظام جمهوری اسلامی دارد.
وی افزود: یکی از اهداف کوتاه مدت این دشمنان بر هم زدن امنیت کشورهای مسلمان و ایران اسلامی و از اهداف میان مدت آنها شکست اقتصادی ایران و ناامید کردن مردم از آینده کشور ایران است.
وی گفت: هدف بلند مدت آنها بدون شک از بین بردن نظام اسلامی است که تنها راه مبارزه با این هدف آنها پرهیز از هرگونه اقدام غیر قانونی توسط افراد و گروه های مختلف به ویژه در آستانه انتخابات است.
امام جمعه موقت خرم آباد ضمن تبریک عید نیمه شعبان اظهار کرد: توجه به اعمال منتظران امام زمان در دوران انتظار بسیار مهمتر از توجه به علائم و نشانه های ظهور است چرا که اعمال دوران انتظار همانند قدرتی فراتر از تمام قدرت های مادی است که می تواند عامل رهایی بخش تمام ملت ها و قدرت مستضعفان شود.
وی افزود: توجه به اعمال انتظار در دوران انتظار امام عصر (عج) می تواند جامعه را به سمت ایده آل و رهایی از ظلم و جور و ستم پیش ببرد.
امام جمعه موقت خرم آباد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته هلال احمر گفت: طرح خادم که توسط جمعیت هلال احمر استان در حال انجام است یکی از طرح های مطلوبی است که به توانمندی جامعه در زمان حوادث کمک می کند.
وی افزود: هر گونه اقدامی در راستای توانمند سازی افراد و خانواده ها هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است که در نهایت باعث توانمندسازی جامعه در شرایط مختلف کمک می کند.
1920/3022
خبرنگار:مهری دریکوند ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.