حجت الاسلام علی ارکبان روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این طرح سرمایه گذاری مشارکتی قطعه 221 موقوفه در زمینی به مساحت 170 متر مربع در شهرک اندشه بروجرد با هدف ایجاد مکانی برای برگزاری مراسم های مذهبی در2 طبقه احداث می شود.
وی اظهار کرد: در راستای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری درسال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و به منظوراحیاء موقوفات وافزایش بهره وری ازآنها، این طرح با همکاری معاونت بهره وری اداره کل اوقاف و امورخیریه و بنیاد توسعه وعمران موقوفات لرستان برگزارمی شود.
رئیس اداره اوقاف وامور خیریه بروجرد اضافه کرد: پس از اعلام حضورسرمایه گذاری و بعد از اخذ مجوزهای قانونی و انجام مراحل اداری، عملیات اجرایی این طرح آغاز شده است.
حجت الاسلام ارکبان ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی ها به عمل آمده تلاش می شود همزمان با دهه وقف سال جاری درآذرماه این طرح به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: به زودی قرارداد سرمایه گذاری قطعات 220 و 560 موقوفه کربلایی علی نیزانجام خواهد شد.
در این آیین سرپرست معاونت بهره وری اداره کل اوقاف و امورخیریه استان لرستان ضمن بازدید از محل طرح مسکونی موقوفه کربلایی علی در میدان لولو شهرستان بروجرد از پیشرفت 95 درصدی این خبر داد و افزود: این طرح در سه طبقه، زیرزمین و حیاط خلوت دارای پنج واحد تجاری و چهار واحد مسکونی در موقعیتی مناسب و مجاورمیدان لولو با چشم اندازی زیبا احداث گردیده است.
مسلم رضایی پورتاکید کرد: اجرای این طرح با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، باعث احیاء یکی از رقبات موقوفه کربلایی علی، اجرای نیت این واقف خیراندیش، کمک به اشتغال و ایجاد مسکن در حد بضاعت، برای شهرستان شده که امیدواریم همه دستگاهها و نهادها، همچون اداره اوقاف و امورخیریه با حداقل امکانات و داشته ها در جهت عملی سازی شعار سال و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اقدام نمایند.
وی گفت : چهارطرح سرمایه گذاری در حوزه تجاری - مسکونی و 2 طرح نیزدر حوزه کشاورزی از جمله برنامه های امسال معاونت بهره وری اداره کل اوقادف و امورخیریه استان لرستان هستند.
شهرستان بروجرد دارای بیش از 400 موقوفه است.
7273/6052
خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.