عبدالعلی گیوه کی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: حق بیمه کارگران این واحد صنعتی در سال جاری به حساب تامین اجتماعی واریز نشده بود و کارگران در راستای تمدید دفترچه های بیمه وبازنشسته شدن با مشکلات جدی مواجه شده اند.
وی اظهار کرد: با پرداخت حق بیمه کارگران اقدامات لازم برای بازنشسته شدن 46 کارگر سامان کاشی نیزانجام شده و این افراد به زودی بازنشسته خواهند شد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد ادامه داد: هم اکنون این واحد صنعتی تعطیل بوده و 60 نیروی آن که در بخش تاسیسات، حراست، و کوره ها مشغول به فعالیت می باشند.
گیوه کی بیان کرد: حدود 80 تن ازنیروهای این واحد صنعتی حاضربه ادامه فعالیت نبوده و هم اکنون بیمه بیکاری آنها برقرار شده است.
وی اضافه کرد: کارگران سامان کاشی بروجرد 18 ماه حقوق معوقه دارند که موجب بروز مشکلاتی در زندگی کارگران این واحد شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: این واحد صنعتی با ظرفیت اسمی تولید سالانه سه میلیون مترمکعب انواع کاشی در حال فعالیت بوده که در سال های اخیر به دلیل رکود بازار ساخت و ساز، تحریم و صادر نشدن کالا به کشورهای همسایه به دلیل نامنی آنها با مشکل جدی مواجه شده است.
به گفته گیوکی از ابتدای سال 95 تا کنون 800 کارگر از کارخانه ها و واحدهای دیگر در بروجرد از کار اخراج شده اند و بیمه بیکاری دریافت کرده اند.
6052/7273
خبرنگار : آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.