مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان از جذب 2 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت سیل در این استان خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت:علی رغم محدودیت‌های اقتصادی، دولت بیش از سه هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان به جبران خسارت سیل استان اختصاص داد که تاکنون ۲ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان آن جذب و به خسارت‌دیدگان پرداخت شده است

به گزارش جماران ، مهدی پازوکی روز چهارشنبه  در کمیسیون الحاق روستای ملاوی  و گوه مهدی به روستای سراب حمام  پلدختر اظهار داشت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در جریان سیل فروردین ماه ۱۳۹۸ در بخش های مختلف زیرساخت ، مسکن ، کشاورزی ، زراعت و بخش خدمات خسارت واردشد.

وی افزود: بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در استان لرستان در جریان وقوع سیل  تخریب شد که ۱۳هزار واحد از این تعداد احداثی و ۲۲ هزار واحد تعمیری بوده است.

پازوکی یادآورشد: کاربازسازی مناطق سیل زده در استان لرستان با اعتباراتی از سرفصل های مختلف،  تسهیلات و کمک های بلاعوض انجام شده اما متاسفانه عده ای با بی انصافی مطالبی را در فضای مجازی و رسانه ای مبنی بر این که این خسارت ها پرداخت نشده را منعکس کردند.

وی افزود: این درحالی است که هرکس که در جریان سیل آسیب دیده و مشمول و واجد شرایط دریافت خسارت بوده، با ثبت نام در سامانه خسارت را دریافت کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: دولت درحوزه خسارات ناشی از سیل و بحث پیشگیری و جبران آسیب های وارده علاوه بر پرداخت خسارات در حد توان و بضاعت خود کمک کرده است.

وی افزود:به جرات می توان گفت هیچ فرد آسیب دیده از سیل مشمول و واجد شرایط در بخش های مختلف نیست که خسارت سیل را دریافت نکرده باشد و از خبرنگاران خواست این موضوع را  به مردم اطلاع رسانی و منعکس کنند.

پازوکی یادآورشد: بخشی از زیرساخت های تخریب شده از سیل  به لحاظ محدودیت های اعتباری صد درصد بازسازی نشده و ۲۰ تا ۳۰ درصد کسری اعتبار دارند که مقررشد این کسری به دستور استاندار لرستان از سایر منابع تامین شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت:مردم تاکنون همدل و همراه مسوولان  بودند انتظار می رود در بحث بازسازی همچنان با مسوولان همدل باشند و این همراهی را ادامه دهند تا بازسازی ناشی از سیل هر چه زودتر به پایان برسد.

پازوکی از همه دستگاه های اجرایی شهرستانی ، استانی و ملی که در بازسازی و جبران خسارات ناشی از سیل همکاری کردند ، تقدیر کرد و یادآورشد: در جریان جبران خسارات سیل همه مدیران یکدل و یکصدا با برنامه ای مشخص تحت دستورات استاندار لرستان تلاش کردند.

وی افزود: بیش از یکهزار و ۱۴۸ پروژه در بخش زیرساخت برای بازسازی در استان لرستان لرستان تعریف شده و این استان به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده  بود و همه دستگاه ها درگیر بازسازی بودند و مدیران به ویژه در پلدختر وقت گذاشتند و تلاش شبانه روز کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: بیشترین آسیب در جریان سیل  متوجه شهرستان پلدختر بود  که فرماندار و مجموعه مدیران شهرستانی در بحث بازسازی به بهترین شکل ممکن  به مردم خدمت کردند.

وی به جابجایی ۲ روستای سیل زده  ملاوی و گوه مهدی  پلدختر اشاره کرد و افزود : بنا است سیل زدگان واجد شرایط این ۲  روستا با کلیات الحاق زمین به محدوده روستای سراب حمام الحاق شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.