به گزارش خبرگزاری مهر، حجت اله بیرانوند امروز دوشنبه در سخنانی با اعلام زمان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گفت: امسال با توجه به وضعیت خاص حاکم بر کشور تمهیدات لازم به‌منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید پیش‌بینی و عملیات خرید از اول خردادماه در مناطق جنوبی استان آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت و کشاورزان عزیزمی توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز خرید گندم محصول خود را تحویل دهند.

وی تصریح کرد: یکی از الزامات خرید محصول وجود اطلاعات کشاورز در سامانه پهنه‌بندی است و قیمت خرید گندم معمولی هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال، گندم دوروم هر کیلو ۲۶ هزار ریال و دانه‌های روغنی کلزا ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به وضعیت مناسب بارش‌ها امسال خرید تضمینی گندم به ۴۰۰ هزار تن بالغ شود که نسبت به سال قبل از رشد قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار است.

بیرانوند افزود: با عنایت به اینکه گندم و دانه‌های روغنی محصولاتی استراتژیک تلقی می‌شوند؛ لذا تمامی تلاش بر سهولت و تسهیل فرایند خرید و همچنین کوتاه کردن زمان پرداخت بهای این اقلام به کشاورزان خواهد بود.

وی افزود: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان با بسیج تمامی امکانات و نیروی انسانی خود و همچنین مباشرین و تأسیسات ذخیره‌سازی بخش خصوصی مقدمات لازم را به‌منظور جلب رضایت کشاورزان و اجرای این پروژه بزرگ ملی به نحو شایسته فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان با تأکید بر تکریم کشاورزان و رانندگان در هنگام مراجعه به مراکز خرید توسط عوامل اجرایی گفت: در همه مناطق استان دانه‌های روغنی تولیدی کشاورزان نیز باقیمت تضمینی خریداری و جهت استحصال به کارخانه‌ها روغن‌کشی منتقل خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1406937
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.