به گزارش خبرنگار مهر، جعفر طولابی امروز شنبه در جلسه ستاد مدیریت ویروس کرونا خرم آباد، اظهار داشت: بر اساس تصمیم و دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا از امروز شنبه ۲۳ فروردین ماه در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی مشاغل کم خطر با رعایت اصول بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.

وی، گفت: بر اساس این طرح و مصوبات ابلاغی صنوف پر خطری مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پاساژها، بازارهای مسقف، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، فست فودها و رستوران‌ها، استخر، سونا باشگاه‌های بدن سازی، نمایشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه‌ها تا اطلاع ثانوی اجازه بازگشایی و فعالیت را نخواهند داشت و در صورت عدم رعایت از طریق دستگاه‌های متولی ذیربط با متخلفین برخورد خواهد شد.

فرماندار مرکز لرستان، تصریح کرد: آن دسته از صنوف کم خطر که فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، می‌بایست ابتدا ظرف یک هفته در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کرده و با رعایت پروتکل وزارت بهداشت و رعایت نکات بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی کردن دست و همچنین ضدعفونی کردن محیط مغازه پس از اخذ مجوز مراکز بهداشتی، فعالیت کنند.

طولابی، تاکید کرد: واحدهای صنفی باید از مبادله اسکناس جدا خودداری و از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بازرسین بهداشت، اتاق اصناف، تعزیرات، اماکن و اداره صمت که وظیفه گشت زنی و نظارت را بر عهده دارند، در صورت مشاهده عدم رعایت بهداشت فردی و محیطی، با تخلفات برخورد قانونی خواهند کرد، افزود: پارک‌ها، بوستان‌ها و اماکن اقامتی، گردشگری، تفریحی، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها همچنان تعطیل هستند.

فرماندار مرکز لرستان در خصوص جمع آوری گروه‌های پر خطر انسانی مانند معتادین متجاهر، زباله گردها، متکدیان و کارتون خواب‌ها، گفت: شهرداری و بهزیستی وظیفه جمع آوری آنها را با همکاری نیروی انتظامی، دادستانی و مراکز بهداشتی بر عهده دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1404606
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.