فرود ساروقی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سیلاب به ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی، ۱۵۰ هکتار باغات حاشیه رودخانه‌ها خسارت زده است.
وی بیان کرد: تخریب ۲۱۲ واحد جایگاه‌های دامی روستایی سنتی، ۷۵ واحد انبار علوفه، ۵۰ تن علوفه دام، تلف شدن ۳۰ راس دام سبک و سنگین،۷ واحد پرورش آبزیان و تلف شدن ۸۰ تن ماهی از دیگر خسارات سیل در بخش دام و شیلات بوده است.
وی اظهار داشت: سیل به ۳  ایستگاه پمپاژ آب در گرمه خانی، چروش و خاتونبان خسارات جدی وارد کرده است.
وی ادامه داد: ۲۵۰ کیلومتر جاده بین مزارع و راههای عشایری و ۹۶ کیلومتر از کانال‌های آب بر سنتی نیز تخریب گردیده که نیاز به لایروبی دارند.
ساروقی اضافه کرد: با توجه به شدت و حجم بارندگی اخیر   به تمام کشاورزان و دامداران از طریق سامانه پیامکی مراکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی شده بود، که خوشبختانه خسارت وارده به حداقل رسید.

بارش های سیل آسا از دوشنبه پنجم اسفند ماه تا ظهر چهارشنبه در استان جریان داشت و بر اثر آن خسارتی به بخش های زیر ساختی استان وارد شد.

میانگین این بارندگی های در لرستان به ۱۰۴ میلیمتر رسید که در این مدت نورآباد با میانگین بارندگی ۱۴۴.۹ میلیمتر بیشترین بارش را داشته است.

این بارندگی ها در خرم آباد ۸۹ میلیمتر، بروجرد۱۱۷.۳، الیگودرز ۸۳.۱، کوهدشت ۹۴.۹، دورود۱۲۸.۸، الشتر۱۲۲،  ازنا ۸۹.۸، رومشکان ۹۹.۳ و سراب دوره ۱۰۵.۱ میلیمتربه ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.