سعید عباسی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از طرح شرکت تعاونی کارینو در شهرستان سلسله، با اشاره به آغاز طرح اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵، اظهار داشت: در این طرح به پیشنهاد وزیر کشور سه استان لرستان، آذربایجان شرقی و کرمان به عنوان پایلوت انتخاب و طرح های اولویت دار در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای آنها تعریف شد.

وی با اشاره به هدف گذاری ایجاد ۲۵ واحد تولیدی در لرستان، عنوان کرد: در این سفر محوری ترین کار ما پیگیری آخرین وضعیت این واحدهای اقتصادی است.

عباسی با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی حاکم بر کشور، بیان کرد: در این شرایط، راهی جز حمایت از طرح های اقتصادی سرمایه گذاری نداریم و لذا باید نگاه حمایتی داشته و از سرمایه گذاران این طرح ها تا جایی که می توانیم حمایت کنیم.

وی افزود: مدیران استانی باید نگاهشان در حمایت از این طرح ها به گونه ای باشد که اگر حضورشان در سطح ملی می تواند گره گشای رفع مشکلات طرح باشد، در کنار سرمایه گذار قرار گرفته و تا جایی که می توانند تلاش برای رفع مشکلات آنها نمایند.

مدیرکل امور سرمایه گذاری و اقتصادی وزارت کشور با اشاره به نقش مثبت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در توسعه اقتصادی و اشتغال مناطق محروم، خاطرنشان کرد: بنا داریم که همه ساله پرداخت چنین تسهیلاتی را داشته باشیم تا با ایجاد واحدهای اقتصادی کوچک و متوسط مقیاس، مردم مناطق محروم نیز به توسعه اقتصادی و اشتغالی پایدار دست یابند.

امام جمعه الشتر نیز با قدردانی از تلاش های مدیران استانی و شهرستانی برای کمک به رونق بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات برای ایجاد واحدهای تولیدی در مناطق محروم، اظهار داشت: در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، ایجاد اشتغال های صورت گرفته و کمک به توسعه مناطق محروم ستودنی است.

حجت الاسلام سید سجاد موسوی با تاکید بر فراهم کردن شرایط لازم برای سرمایه گذاران و کارآفرینان، عنوان کرد: باید با نگاه مثبت به کارآفرینان کمک کنید تا مهاجرت به سمت مراکز استان ها کمتر شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در سال رونق تولید با فراهم کردن زیرساخت ها، شرایط لازم برای سرمایه گذاری را فراهم کنید، ادامه داد: باید تا جایی که می توانید به کارآفرینان حوزه سرمایه گذاری سهل بگیرید تا اشتغال های پایدار رونق بگیرد.

امام جمعه الشتر، گفت: مجموعه تولیدی کارینو می تواند با ایده هایی جدیدی که پیاده کرده است، الگویی مناسب بریا سرمایه گذاران مناطق مختلف باشد. 

در آیین بهره برداری از این طرح معاون اقتصادی استانداری لرستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری، فرماندار سلسله و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.