به گزارش ایرنا محمد رضا حیدری روز دوشنبه در جریان بازدید از مدارس مناطق سیلزده پلدختر و معمولان افزود:  در مجموع ۴۲۳ فضای آموزشی استان از سیل فروردین ماه متاثر شده که ۳۱۰ واحد نیازمند تعمیر بوده اند.

وی اظهار داشت: کار تعمیر این تعداد از ۵ تا ۱۰۰ درصد با یکهزار و ۷۵۵ کلاس بوده با تلاش شبانه روزی تمام شده و برای بازگشایی در اول مهرماه آماده هستند.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۱۳ واحد تخریبی نیز کار احداث ۶۲ واحد آغاز شده که برخی در دهه فجر و برخی نیز سال آینده تحویل می شوند و تلاش می شود مدارس ۲ کلاسه تا پایان مهرماه احداث شوند.

حیدری اضافه کرد: در مناطقی همچون رودبار و کونانی، امور آب  تاکنون زمینی خریداری نکرده و جانمایی صورت نگرفته است و مادامی که تعداد خانوار روستاها اعلام نشود نمی توان کلاس مورد نیاز مدارس آنها را تعیین و ساخت و ساز را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه تجهیزات مدارس سیلزده در حال تحویل به آموزش و پرورش است ادامه داد: باید ۱۴ واحد آموزشی دیگر جانمایی جدید شوند که دبیرستان خدیجه کبری معمولان و روستای چم مهر پلدختر از جمله این مدارس هستند که به هیچ وجه در محل قبلی احداث نخواهند شد.

گفتنی است از مجموع بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت سیل فروردین ماه امسال در لرستان سهم شهرستان پلدختر و بخش معمولان حدود پنج هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

۷۲۶۹/۶۰۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.