سید احمد موسوی : استان لرستان از جمله استانهای قهرمان خیز ورزش کشور است و با وجود ظرفیتها و پتانسیل های بالای ورزشی اما آنطور که بایسته و شایسته است در شبکه استانی افلاک به افکار عمومی معرفی نمی شوند.

همجنین ورزش لرستان علی رغم داشتن قهرمانان متعدد در سطوح جهانی اما نقاط ضعف و چالش فراوانی دارد که بهترین مکان برای پرداختن به آنها تلویزیون میباشد در واقع شبکه های استانی در توسعه و پیشرفت ورزش نقشی اثرگذار و مهم می توانندایفا می کنند از طرفی یکی حوزه های مهم و موثر در جذب مخاطب در تلویزیون پرداختن به حوزه ورزش است.

اما رویکرد شبکه استانی و ماهواره ای افلاک از گذشته تابحال موجبات رضایتمندی اهالی ورزش را فراهم نکرده،بطوریکه اندک برنامه ورزشی پخش شده در این شبکه مخاطب چندانی نداشت و متاسفانه این عدم موفقیت در برنامه سازی ورزشی نتیجه سیاستهای مسولان وقت مرکز لرستان بود و امیدواریم مدیریت جدید در صداوسیمای لرستان به عدم موفقیت در تولید و پخش برنامه های ورزشی و کم و کاستی های آن واقف شده باشد.

ضرورت نگاه متفاوت به ورزش

اما با انتصاب جناب شیروی مدیرکل جوان در صداوسیمای مرکز لرستان انتظار می رود نگاه متفاوتی به حوزه ورزش داشته باشد و تجدیدنظر اساسی نسبت به تولید برنامه های ورزشی و استفاده از برنامه سازان و مجریان باتجربه این حوزه به تناسب ظرفیتها و چالشهای این حوزه پرمخاطب بپردازد چرا که در گذشته با پخش یک برنامه ورزشی آنهم بصورت ضبط شده و پخش آن با فاصله یک هفته و زمان بسیار کم ، نشان از نگاه گذرا و سطحی به ورزش داشت که نه در شان توانایی های موجود در سیمای مرکز لرستان است و نه براساس پتانسیل ها و استعدادهای ورزش استان  و این مدل برنامه سازی و پخش، باعث نارضایتی اهالی ورزش و از دست دادن مخاطبان ورزشی در شبکه افلاک می گردد.

بهرحال در حال حاضر جای برنامه ورزشی و برنامه سازان ورزش در سیمای مرکز لرستان تهی است و یکی از نقاط ضعف این شبکه نداشتن برنامه تخصصی ورزش محسوب می گردد.

در پایان باید گفت مطالبه جدی مخاطبین ورزش از مدیریت شبکه افلاک پخش برنامه زنده ورزشی و استفاده از عوامل باتجربه با رویکرد کاملا متفاوت است و فرصتی بایستی ایجاد گردد که حضور قهرمانان نامی، پیشکسوتان ورزش ، کارشناسان و بررسی چالشهای پیش روی ورزشی استان  در استودیو این شبکه بتوانند انعکاس مفید و موثری نزد افکار عمومی در راستای کمک به ورزش و رفع معضلات داشته باشد.

رویکردی که جناب شیروی در زمان تصدی مسئولیت صداوسیمای مرکز ایلام بکار گرفت و با تولید و پخش برنامه زنده تخصصی ورزش مخاطبان متعدد و ثابت زیاد ورزشی را جذب نموده و موجبات جلب نظر جامعه ورزشی در آن استان را فراهم نموده بود.

به امید رسیدن به رویکرد و نگاه تخصصی به ورزش لرستان در شبکه افلاک

* سرپرست خبرگزاری خبرآنلاین در استان لرستان

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1229114
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.