به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی روز یکشنبه دردیدار جمعی از کارگران شهرستان بروجرد در دفترامام جمعه بروجرد برگزارشد، افزود: در دین اسلام به کار بسیار اهمیت داده شده است و روایات بسیاری در قرآن کریم و احادیث جایگاه کار و کارگر را بیان می کند.
وی اظهارداشت: کسی که برای امرار معاش خانواده تلاش می کند مانند مجاهد در راه خدا است و کسانی که تن به کار نمی دهند بدترین مردم هستند.
امام جمعه بروجرد بیان کرد: مدیران باید از کارگر براساس قانون کار حمایت کنند، برخی کارگاه ها با سو استفاده از اوضاع اقتصادی جامعه کارگران را با حقوق پایین به کارمی گیرند که مسئولان باید به این مهم رسیدگی کنند‌.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی اضافه کرد: کارگران نیز وظیفه دارند کار خود را دقیق انجام دهند و در ساعات اداری کم کاری نکنند، امروز زمان کار مفید در کشور کم است و این موضوع بیشتر در ادارات وجود دارد، زیرا فرهنگ کار در کشور ضعیف است.
وی ادامه داد: کار بهترین ورزش است اگر خوب کار کنیم نیازی به ورزش نیست و هم می توانیم اقتصاد خانواده و جامعه را تامین کنیم.
امام جمعه بروجرد افزود: اگر جوانان به کار تن دهند و فقط فکرشان پشت میز نشینی نباشد بسیاری ازمشکلات اشتغال حل و فصل می شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: مسئولان نیز باید همت باشند و زمینه کار و اشتغال را برای جوانان فراهم کنند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: سال گذشته 185 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیردر قالب 76 طرح پرداخت شد و زمینه اشتغال 502 نفر را فراهم کرد.
عبدالعلی گیوه کی افزود: همچنین سال گذشته 135 میلیارد ریال در قالب 135 طرح و با اشتغالزایی 452 نفر در روستاها پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: در مراکز کاریابی یک هزارو 300 نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 200 نفر جذب بازار کار شدند.
گیوه کی با اشاره به پرداخت بیمه بیکاری کارگران بیان کرد: پارسال بیمه بیکاری به 713 نفر از کارگرانی که اخراج شده بودند پرداخت شد که از این تعداد 23 نفر بازگشت به کار شدند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سال گذشته یک هزارو 238 دادخواست کارگران مورد رسیدگی نیز قرار گرفت که از این تعداد 50 درصد منجر به سازش شد.
گیوه کی افزود: سال گذشته 28 تعاونی با 18 نفر اشتغال زایی در بروجرد تشکیل شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا 11 اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی کارگر معرفی شده و به همین مناسبت برنامه های متنوعی در این هفته برای کارگران در کارگاهها و کارخانجات شهرستان بروجرد برگزار می شود.
7273/7190
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.