به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی روز یکشنبه در همایش زکات استان در محل سالن اجتماعات کمیته امداد افزود: پیگیری امور زکات توفیقی در راستای اجرای ماموریتی الهی است.
وی با اشاره به پیام های متعدد زکات ادامه داد: پیام ایمانی و عرفانی یکی از این پیام ها بوده چرا که زکات وسیله تقرب به خداوند است.
وی تعادل و توازن معیشتی جامعه اسلامی را هدف زکات دانست و افزود: پیام انسانی زکات، کمک به فقرا و نیازمندان است.
حجت الاسلام تقوی با تاکید بر تامین معاش مردم گفت: چنانچه این مهم محقق نشود موفقیتی در سایر امور حاصل نخواهد شد چراکه امروز هم استکبار جهانی معیشت مردم را هدف گرفته و ما باید مشکل معیشت مردم را حل کنیم.
وی همگرایی و آزمون ثروتمندان را از دیگر پیام های زکات برشمرد و بیان کرد: مردم نشان داده‌اند اگر معیشتشان تامین شود پای انقلاب هستند کما اینکه با وجود همه مشکلات موجود نیز همواره پای انقلاب می‌مانند.
وی با اشاره به اینکه نیاز گندم کشور در سال هشت میلیون تن می باشد اظهار داشت: این در حالیست که 13 میلیون تن از این محصول به سیلوها تحویل داده شده است.
رئیس شورای عالی زکات کشور ادامه داد: زکات یک حکم الهی و حکومتی است که با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اینکه علما و روحانیون این مهم را از منظر دیگری مورد توجه قرار دهند، باید اهمیت ویژه ای نسبت به بایدها و نبایدهای آن صورت گیرد.
168 میلیارد ریال زکات 9 ماهه امسال در لرستان جمع اوری شد.
7269/6060/1920
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.