به گزارش ایرنا، حمل پرچم بزرگ فلسطین در این مراسم چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کرد، و سعت این پرچم به اندازه ای بود که در سرتاسر خیابان اراک در قم به چشم می خورد.

** حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و برخی دیگر از اعضای مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، جامعه مدرسین، ائمه جمعه و جماعات و طلاب و استادان حوزه های علمیه در راهپیمایی روز جهانی قدس در قم شرکت کردند.

** طلاب و فضلای خارجی مقیم قم از کشورهای مختلف از جمله نیجریه، هند، پاکستان، افغانستان و عراق در حالی که پلاکادرهایی با شعار «الاموت الامریکا الموت الاسرائیل» را در دست داشتند، در این راهپیمایی شرکت کردند.

** از جلوه های دیگر این راهپیمایی نمایش تمسخر آمیز رقص شمشیر ترامپ رئیس جمهور امریکا با برخی حکام سعودی بود که در قالب تئائر خیابانی به اجرا درآمد.

** به بند کشیدن نمادین سران استکبار و حکام مرتجع عرب و دستگیری نمادین داعشی انتخاری از دیگر برنامه هایی بود که در حاشیه این راهپیمایی انجام شد.

** به دلیل گرمای بی سابقه هوای قم در این روز، متولیان برگزاری راهپیمایی تجهیزات مورد نیاز برای تلطیف هوا و خنک کردن راهپیمایان روزه دار را فراهم کرده بودند.

** راهپیمایان روز جهانی قدس با آتش زدن پرچم اسراییل و آمریکا خشم و نفرت خود ر ا از سیاست های خصمانه رژیم صهیونیستی و حامیان استکباری آن به نمایش گذاشتند.

** در طول مسیر این راهپیمایی بنرهایی از شهید حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران و برخی دیگر از شهدای هسته ای کشورمان نیز به چشم می خورد.

** همچنین شماری از نوجوانان با در دست داشتن نمادهایی از توانمندی موشکی ایران، از اقدام اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به مقرهای گروه تروریستی داعش حمایت کردند.

** بسیاری از کودکان شرکت کننده در این راهپیمایی با پوشیدن لباس های مدافعان حرم، یاد و خاطره شهدای عرصه مقاومت و امنیت را گرامی داشتند.

** راهپیمایان روز جهانی قدس پلاکادرهایی با عنوان «اسراییل دشمن بشریت است»، «روز قدس، روز مبارزه برای آزادی»، «مرگ بر آمریکا و اسراییل جنایتکار»، «فلسطین آزاد خواهد شد»، «قدس برای ماست»، «ما عاشق مبارزه با اسرائیل هستیم» ،«تابع امر رهبریم»، «ملت ما بیدار است، از آمریکا بیزار است»، «روز قدس، روز حیات اسلام است» و «اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود» را در دست داشتند.

**حضور ورزشکاران، جانبازان، کودکان، سالمندان و قشرهای مختلف مردم در این راهپیمایی بسیار چشمگیر بود، آنها تصاویری از امام راحل، رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را در دست داشتند.

** اجرای برنامه های شاد و متنوع برای کودکان از جمله برگزاری مسابقه «شعار مرگ بر آمریکا» از جلوه های دیگر این راهپیمایی بود.

**نصرت الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در ابتدای مراسم طی سخنانی وحدت را لازمه امروز کشور دانست و گفت: هدف اصلی حوادث تروریستی نشانه رقتن وحدت ملت ایران بود، بنابراین حفظ انسجام و وحدت ملی در برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
خبرنگاران ایرنای مرکز قم ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.