به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی شامگاه پنجشنبه در جمع زائران در مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه انتظار فرج امام زمان(عج) با فضیلت ترین اعمال است، به شرط آنکه در عمل و در همه زندگی ما بروز و ظهور داشته باشد، تصریح کرد: علائم ظهور را نباید به آن حد تنزل ندهیم که با در کنار هم قرار دادن چهار حدیث، علائم را رصد کرده و برای مردم بیان کنیم.
وی با بیان اینکه امروز باید به جای رصد علائم ظهور، برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) تلاش کرده و در خودمان و جامعه ظرفیت حضور ایشان را ایجاد کنیم، گفت: اعتقاد به مصلح جهانی اختصاص به شیعیان نداشته و در همه ادیان و مذاهب وجود دارد، اما در بحث علائم ظهور باید بسیار متوجه باشیم.
خطیب حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس روایات اهل بیت(ع) برترین شب پس از شب های قدر شب نیمه شعبان است، اظهار داشت: در شب نیمه شعبان حدود 15 عمل مستحبی در روایات ذکر شده است، اما با فضیلت ترین عملی که بیان کرده اند زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.
وی با بیان اینکه عصر غیبت حضرت ولیعصر(عج)، دورانی است که انسان باید بر علم و معرفت و آگاهی خود بیفزاید، خاطرنشان کرد: امروز در برابر هجمه های فکری و عقیدتی دشمنان، باید با افزودن بر معرفت خود ایستادگی کنیم.
حسینی قمی بهترین زیارت امام زمان(عج) را زیارت آل یاسین دانست و گفت: علما و بزرگان دین بسیار بر تلاوت سوره مبارکه یاسین و زیارت آل یاسین در هر روز تأکید کرده اند و اگر انسانی بر این عمل عادت داشته باشد، امکان ندارد حضرت ولیعصر(عج) به او توجه نداشته باشد.
همه ساله در ایام نیمه شعبان عاشقان و شیفتگان حضرت ولیعصر(عج) از سراسر ایران اسلامی با تشرف به مسجد مقدس جمکران در جشن ولادت آخرین ستاره تابناک امامت و ولایت شرکت کرده و برای ظهور و سلامتی ایشان دست به دعا برمی دارند.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.