به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استاندار قم، سید مهدی صادقی در دیدار با هیات رییسه شرکت پخش فراورده های نفتی استان قم افزود: موقعیت جغرافیایی، سیاسی و مذهبی قم، موجب تردد بالغ بر 20 میلیون مسافر و زائر در محورهای مواصلاتی قم شده که این حجم از تردد جمعیت نیازمند توجه ویژه به توسعه زیرساخت های توزیع و پخش حامل های انرژی است.
استان قم دارای 50 جایگاه عرضه فرآورده های نفتی است که از این تعداد 33 باب آن دارای سکوی عرضه نفت گاز و 37 باب آن جایگاه 2 منظوره است.
استان قم با هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.
وی اصلاح الگوی مصرف را ضروری دانست و گفت: وجود منابع غنی نفت و گاز در کشور سبب بی توجهی به مصرف این ثروت خدادادی شده که این موضوع توجه بیشتر به اصلاح الگوی مصرف را ضروری کرده است که نقش رسانه ها به ویژه صدا وسیما در این خصوص بسیار مهم است.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات در اردیبهشت ماه و اهمیت این حماسه سیاسی در کشور و استان، افزود: برگزاری انتخابات با شکوه و برنامه ریزی برای حضور پر شور مردم در صحنه انتخابات و اجرای آن در چارچوب های قانونی در دستور کار مسئولان است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان 29 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

*** ضرورت بومی سازی رشته های دانشگاهی در قم
استانداری قم همچنین در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم، با اشاره به نقش دانشگاه ها در پرورش نیروهای متخصص در زمینه های مختلف، اظهار کرد: باید با شناسایی نیازمندی های استان در بخش های صنعت، گردشگری و محیط زیست، نسبت به ایجاد رشته و فارغ التحصیلان کارشناس برای توسعه استان اقدام شود.
صادقی، ارتباط دانشگاه با واحدهای دانش بنیان را امری مهم عنوان کرد و ادامه داد: با ارائه تسهیلات و تجهیزات مناسب به صاحبان ایده و فن آوران می توان زمینه بهره برداری از تخصص فارغ التحصیلان را در استان فراهم نمود.
استاندار قم مدرک گرایی در برخی دانشگاه های استان را مورد انتقاد قرار داد و افزود: باید در کنار کلاس های تئوری، با ایجاد دوره های عملی و تجربی در بخش های صنعتی، زمینه ارتقاء سطح تخصصی فارغ التحصیلان در جهت ایجاد سرمایه های اجتماعی مولد فراهم شود.
وی در ادامه با اشاره به نقشه جامع استان قم و برنامه ریزی مسئولان برای توسعه گردشگری و خدمات اظهار داشت: رشته های ‌دانشگاهی باید بر اساس نیازهای استان بومی شود.
7404 / 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.