دکتر محمدرضا خردمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت حق بیمه از سوی سازمان های بیمه گر به پزشکان در برخی حوزه ها به 6 تا 12 ماه نیز می رسد که این مساله آنان را با مشکلاتی روبرو ساخته است.
این مسئول ادامه داد: با توجه به اعلام نرخ تورم 10 درصدی سال گذشته از سوی دولت، تنها 5درصد به تعرفه پزشکان اضافه شده که این مساله خدمات جامعه پزشکی را بدون شک تحت تاثیر قرار می دهد.
به گفته خردمند، در شرایط امروزی کشور که تجهیزات دندانپزشکی، دارو و سایر وسایل و خدمات پزشکی به ارز وابسته است، وضعیت دشواری را پیش روی مردم و جامعه پزشکی قرار داده است.
وی در خصوص اظهارات اخیر برخی مسئولان مبنی برفرار مالیاتی پزشکان با استفاده نکردن از دستگاه های کارت خوان، تاکید کرد: به لحاظ قانونی داشتن کارت خوان در مطب الزامی نبوده و نقشی در پرداخت مالیات نیز ندارد اما جای تعجب است که چنین موضوعاتی از سوی برخی مسئولان مطرح می شود.
رییس سازمان نظام پزشکی قزوین اضافه کرد: این سازمان از سال 68 تاسیس و در حال حاضر نیز دارای 2 هزار و 500 عضو در شاخه های مختلف است.
این مسئول با بیان اینکه آمار عضویت این سازمان به طور مرتب در حال تغییر است، افزود: یک هزار عضو این سازمان شامل 450 پزشک عمومی، 450 پزشک متخصص و 100 پزشک فوق تخصص هستند.
خردمند ادامه داد: 350 دندانپزشک عمومی و متخصص، 150 داروساز، 350 ماما، 120 متخصص علوم آزمایشگاهی و پاتوبیولوژی به همراه 300 عضو از گروه های پروانه دار شامل تغذیه، بینایی و شنوایی سنجی، گفتار درمانگر و فیزیوتراپیست می باشند.
رییس سازمان نظام پزشکی قزوین یادآور شد: ترکیب خوبی در قزوین از نظر تعداد و نسبت پزشک عمومی به متخصص وجود دارد اما بیشترین مشکل مربوط به مدیریت و تامین منابع مالی مورد نیاز است.
خردمند در پایان تاکید کرد: در صورت اجرای طرح پزشک خانواده، دسترسی پزشک عمومی به شهروندان و یا برعکس بهتر شده و در نهایت نیز مشکلات ناشی از ازدحام در مطب متخصصان و پزشکان فوق تخصص کاسته خواهد شد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.