سیروس صارمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استانداردها در حوزه های مختلف از جمله صنایع غذایی، الکترونیکی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی و همچنین خدمات تدوین می شوند.
وی ادامه داد: رعایت این استانداردها از نوع اجباری پس از تدوین، تصویب و ابلاغ توسط سازمان ملی استاندارد در مورد کالاهای مربوطه توسط واحدهای تولیدکننده الزامی است.
صارمی اظهار داشت: در کنار تدوین استانداردهای اجباری در حوزه تدوین استانداردهای تشویقی و خوداظهاری نیز فعال هستیم و از واحدهای تولیدی که در این زمینه فعالیت کنند، استقبال کرده و حمایت می کنیم.
مدیرکل استاندارد قزوین همچنین یادآور شد: محصولات 746 واحد تولیدی در استان مشمول پروانه کاربرد اجباری نشان استاندارد هستند که یک هزار و 16 مورد کالا را دربرمی گیرند.
صارمی اظهار داشت: استاندارد سازی آسانسورها و تجهیزات و وسایل بازی موجود در سطح بوستان ها و شهربازی ها، شناسایی کالاهای غیراستاندارد در سطح بازار و نظارت بر تولید کالاها از جمله اولویت های ما در کنار تدوین استانداردهای ملی برای کالا و خدمات در سال جاری به شمار می رود.
وی با بیان اینکه در سال حمایت تولید از کالای ایرانی، رسالت سنگینی بر دوش سازمان ملی استاندارد قرار دارد، اظهار داشت: با ارتقای استاندارد و مرغوبیت کالاهای داخلی، مردم برای استفاده بیشتر از آنها رغبت نشان می دهند و همچنین با تحقق این موضوع در حوزه صادرات کالاهای غیرنفتی به خارج از کشور به موفقیت دست خواهیم یافت.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.