به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه در کمیسیون جرائم خاص استان که در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب استان ‌برگزار شد با اشاره به کشف چندین انبار احتکار لوازم خانگی و لوازم پزشکی در شهرستان البرز و آبیک بیان داشت: محتکران باید منتظر برخورد قاطعانه و بدون اغماض قوه قضاییه باشند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطر نشان کرد: بسیاری از گرانی ها و نابسامانی های بازار به دلیل عملکرد ضعیف دستگاه های اجرایی در امر نظارتی خود است و به عنوان مدعی العموم به همه مسئولان مرتبط در این موضوع هشدار می دهم چنانچه نسبت به اقدامات نظارتی خود در کنترل قیمت ها و بازار کوتاهی کنند مجبور به برخورد با آنان خواهیم شد.
حجت الاسلام صادقی افزود: به منظور شناسایی احتکار در انبار های مجاز و غیر مجاز و خانگی به همه ضابطان خاص و عام دستور داده شده است تا در سریع ترین زمان نسبت به کشف کالاهای انبار شده اقدام کنند.
دادستان قزوین گفت: 578 انبار مجاز در استان وجود دارد که باید مورد بازدید مستمر قرار گیرند تا از هرگونه احتکار کالاها در آنها جلوگیری شود.
وی افزود: رسیدگی به انبار‌های غیرمجاز هم کاملا شفاف است که باید برای شناسایی و برخورد با آنها اقدام گردد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: در حال حاضر با افزایش قیمت نامتعارف صد درصدی کالاهای ضروری و اساسی مواجه هستیم که به دلیل کوتاهی دستگاه های اجرایی در کنترل بازار و فعالیت سودجویان و فرصت طلبان ایجاد شده است.
دادستان مرکز استان تصریح کرد: افزایش بی دلیل و نامتعارف قیمت‌ها جای نگرانی و تعجب دارد زیرا از یک سو دولت اعتبار لازم را جهت تامین نیاز مردم تخصیص داده است و از سوی دیگر با نابسامانی بی سابقه در بازار مواجه هستیم.
حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: طی ماه های گذشته عده ای سودجو و فرصت طلب به بهانه هایی همچون موضوع تحریم ها، برجام ونظیر آن به احتکار و گران فروشی کالاها اقدام می کردند که ارتباطی به موضوعات مطرح شده نداشت.
وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان و نظام سلطه تمام تلاش خود را بر زمین‌گیری حکومت جمهوری اسلامی متمرکز کرده اند، عمل نکردن به وظایف قانونی منجر به نزدیک شدن دشمن به اهدافش خواهد شد.
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.