به گزارش ایرنا، سیروس صارمی روز چهارشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان، افزود: با توجه به 117 مورد بازرسی انجام شده از شهرهای بازی و بوستان های این استان، از شهروندان می خواهیم در صورت هر گونه مشکل در این زمینه مراتب را به این اداره کل اعلام کنند.
وی، سلامت و ایمنی شهروندان را خط قرمز استاندارد دانست و یادآور شد: در این خصوص از هیچ خطایی چشم پوشی نکرده و با احدی نیز مماشات نخواهیم کرد.
صارمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طی چهار ماه گذشته از محصولات 692 واحد تولیدی استان نمونه برداری صورت گرفته، افزود: این میزان معادل 78 درصد عملکرد پیش بینی شده در خصوص نمونه برداری از محصولات تولیدی بوده و در عین حال نیز محصولات تولیدی استان با دارا بودن بیشترین میزان انطباق استاندارد، رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی در خصوص فعالیت دوباره تله سی یژ کامان قزوین اظهار داشت: این مجتمع هنوز استاندارد لازم برای فعالیت را دریافت نکرده اما در تلاش برای گرفتن تائیدیه های لازم است.
صارمی، نظارت بر استاندارد سازی آسانسورها، به ویژه در اماکن عمومی و ادارات به همراه استاندارد سازی جایگاه های سوخت گاز و تدوین استانداردهای جدید را از اولویت های اداره کل استاندارد قزوین در سال جاری دانست.
این مسئول اضافه کرد: در چهار ماهه نخست امسال، 370 مورد درخواست دریافت تائیدیه گواهی ایمنی استاندارد آسانسور به شرکت های بازرسی استان ارایه شده که از این میزان 128 مورد دریافت و سایر موارد درخواستی نیز در مرحله نظارت و بررسی قرار دارند.
مدیرکل استاندارد قزوین یادآور شد: شهرداری ها براساس قانون به ساختمان هایی که گواهی تائیدیه ایمنی آسانسور نداشته باشند، نباید پایان کار بدهند.
صارمی در خصوص عدم استاندارد بودن آسانسورهای برج های پونک، گفت: هیات مدیره این مجتمع به شکل غیرقانونی اقدام به فک پلمپ تمامی آسانسورهای خود کرده و ما نیز هیچ مسئولیتی را در قبال حوادث احتمالی آن نمی پذیریم.
مدیرکل استاندارد قزوین در پایان با اشاره به صدور تائیدیه 10 دستگاه آسانسور ادارات دولتی استان، افزود: آسانسورهای دوایر دولتی استان متاسفانه از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.