به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان قزوین که در ناحیه شهری مهرگان محمدیه برگزار شد،افزود: اگر به مسایل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی مسکن مهر رسیدگی نشود، وضعیت این مناطق بدتر از نقاط حاشیه ای شهرها خواهد شد.
استاندار قزوین در ادامه گفت: اجرای مصوبه های قبلی مربوط به مسکن مهر استان را باید با جدیت و سرعت بیشتری به جلو پیش برد تا بخشی از نیازهای شهروندان ساکن در این مناطق حل شود.
زاهدی با بیان اینکه در خصوص مشکلات مسکن مهر باید پاسخگوی مردم باشیم،افزود: در حل مسایل مربوط به این مناطق باید همه دستگاه های مسئول و ذیربط پای کار باشند و وظایف خود را به درستی و به شکل کامل انجام دهند.
استاندار قزوین در ادامه خواستار تشکیل کارگروه های اختصاصی در خصوص مسایل و مشکلات مسکن مهر استان شد و اظهار داشت: گزارش کار و فعالیت این کارگروه ها باید به شکل مستمر به استانداری ارسال شود.

**60 درصد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تحویل داده شد
فرماندار البرز نیز در این نشست گفت: با این که طرح مسکن مهر مربوط به دولت قبل بود، اما 60 درصد از واحدهای مسکونی این طرح در دولت تدبیر و امید تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شد.
رضا عسگری در ادامه با اشاره به مسایل و مشکلات واحدهای مسکن مهر ناحیه شهری مهرگان، گفت: در 194 تعاونی موجود در این منطقه بعضی تعاونی ها با مشکل متعهد نبودن مدیرعامل و هیات مدیره مواجه بوده اند و بعضی تعاونی ها نیز با مشکل پرداخت نشدن مبالغ اعلام شده از سوی اعضا روبرو هستند.
وی اظهار کرد: نبود آسانسور در 51 بلوک ساختمانی و نداشتن پایان کار بخش عمده ای از ساختمان ها در کنار برخی مسایل حقوقی در کنار کمبود فضاهای فرهنگی، آموزشی، ورزشی و درمانی از جمله مشکلات واحدهای مسکونی ناحیه شهری مهرگان به شمار می روند.
عسگری همچنین گفت: برای تامین آب شرب شهروندان ساکن در این ناحیه شهری و همچنین شهرهای بیدستان، محمدیه و شریفیه نیز به حفر 6 حلقه چاه نیاز داریم.
فرماندار البرز با اشاره به زلزله اخیر غرب کشور و نگرانی روانی ایجاد شده که موجب کاهش تمایل عده ای از شهروندان برای سکونت در مسکن مهر شده است،گفت: با تشکیل کارگروهی تخصصی می توان مسایل و معایب ساختمان های مسکن مهر را شناسایی و رفع نمود تا در هنگام حوادث طبیعی مانند زمین لرزه شاهد کمترین میزان خسارت باشیم.
ناحیه شهری مهرگان محمدیه از توابع شهرستان البرز با 30هزار واحد مسکونی یکی از بزرگترین مجتمع های مسکن مهر در کشور است که در18کیلومتری مرکز استان قزوین قرار دارد.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.