به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین، مدیریت نشدن فضای مجازی در هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی را موجب ایجاد شایعات و نگرانی و استرس مردم دانست و بر لزوم تشکیل کمیته ای در حوزه مدیریت این فضا در زمان های ضرروی تاکید کرد.
این مسئول همچنین گفت: دستگاه های امداد رسان قزوین جزو نخستین استان هایی بودند که از روز اول زلزله کرمانشاه به کمک زلزله زدگان شتافتند.
وی اضافه کرد: هم اکنون نیز بازسازی سه هزار واحد مسکونی این مناطق بر عهده قزوین گذاشته شده است که بخش قابل توجهی از آن توسط بنیاد مسکن استان انجام می شود.
فرخزاد اظهار کرد: برای بازسازی منازل مسکونی مناطق زلزله زده کرمانشاه 30هزار مترمربع کاشی و سرامیک توسط یکی از شرکت های قزوین ارسال شده است.
فرخزاد در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: از 43 حادثه طبیعی شناخته شده 36 مورد در کشور سابقه وقوع دارد و در همین راستا حوادثی چون سیل،زلزله،آنفلوانزای مرغی،فرونشست زمین و نشست ساختمان در بافت های تاریخی، قزوین را تهدید می کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین نیز در ادامه این نشست با اشاره به فعالیت های انجام شده برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه،گفت: در این حادثه با استقرار بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در شهرستان ثلاث باباجانی تاکنون بیش از 10هزار نفر خدمات درمانی ارایه شده است.
ایرج زاهدپور افزود: تاکنون 250 کامیون اجناس مورد نیاز زلزله زدگان از طرف دستگاه های مختلف استان و همچنین 80دستگاه ماشین آلات از قزوین به این مناطق ارسال شده است.
وی در ادامه از کم آبی به عنوان مهم ترین بحران استان یاد کرد و افزود: برای حل این معضل باید تا پیش از فروردین ماه در جهت انسدادهای چاه های غیرمجاز و اجرای هرچه بیشتر روش های آبیاری نوین قدم برداریم.
زاهدپور، بافت های فرسوده را نیز از دیگر مسایل مهم استان که استعداد بحران آفرینی دارند یاد کرد و گفت:هم اکنون 500 هکتار بافت فرسوده در شهر قزوین وجود دارد و وضع سایر شهرهای استان نیز به مراتب بدتر از این است بنابراین باید حتما به بازسازی به طور جدی توجه کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: قزوین متناسب با وضعیتی که دارد از نظر لجستیکی در حوزه مدیریت بحران چندان قوی نیست و نیازمند نوسازی زیرساخت ها و تجهیزات خود هستیم، البته در بخش خصوصی وضعیت و امکانات خوبی وجود دارد که می توان از آنها بهره برد.
در استان قزوین سابقه وقوع 35 نوع حادثه و بلایای طبیعی وجود دارد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.