سیاوش شمسی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شدت سرما و نیاز به آب و غذا، حیوانات و پرندگان را برای تهیه غذا به حاشیه روستاها و سکونت گاه های انسانی می کشاند بنابراین از مردم بویژه روستاییان درخواست داریم از این مخلوقات زیبا حفاظت و در تامین غذا به آنها کمک کنند.
این مسئول از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده وحوشی که به دلیل سرمای هوا و گرسنگی به مناطق مسکونی پناه آورده اند، مراتب را به محیط بانان گزارش داده و با گونه های جانوری و حیات وحشی که در این شرایط به حاشیه روستاها و مناطق مسکونی پناه می برند رفتار مناسبی داشته باشند.
وی اظهار کرد: به دلیل سرمای شدید و بارش سنگین برف در مناطق حفاظت شده و زیستگاه های حیات وحش استان، وحوش به سمت دامنه ها و ارتفاعات پایین تر کوچ می کنند تا از سرمای زمستان در امان باشند.
شمسی پور یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن روستاهای مختلف در دامنه های زیستگاه های حیات وحش استان ممکن است برخی از گونه های جانوری به اطراف این روستاها پناه بیاورند.
شمسی پور ادامه داد: این گونه های جانوری پناهنده هستند و لازم است مردم در صورت مشاهده آنها ضمن اطلاع رسانی به موقع به محیط بانان، اجازه ندهند افراد سود جو و فرصت طلب این حیوانات را مورد آزار و اذیت قرار دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: همه محیط بانان در مناطق مختلف در آمادگی کامل به سر می برند و بدون شک با هر گونه تخلف زیست محیطی با فاطعیت برخورد خواهندکرد.
شمسی پور افزود: برای حفظ تنوع زیستی نیازمند مشارکت عمومی هستیم و امیدواریم مردم ما را در این زمینه بیشتر یاری کنند.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و 2 منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت و طارم سفلی هر یک به ترتیب با وسعت 118و 49 هزار کیلومتر مربع است.
همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بوئین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابلیت تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.