به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار طلاب قزوینی مقیم قم با بیان اینکه امیرالمومنین علی (ع) مقابله با جهالت و نادانی را 2 اصل مهم در ابعاد عملی و نظری دانسته که فلسفه بعثت انبیای الهی (ع) است، ادامه داد: از سوی دیگر شاهد هستیم که امام صادق (ع) فلسفه قیام سیدالشهدا را در ادامه مسیر رسالت انبیا و نجات مردم از جهل و نادانی برمی‌شمارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه به سندی که ثابت می‌کند داستان کربلا یک جریان است، اشاره کرد و گفت: در نیمه ‌های ماه رجب سال 60، یعنی 6 ماه قبل از ماجرای عاشورا، با مرگ معاویه و بحث بیعت گرفتن از امام حسین (ع) برای یزید، امام رفتاری داشتند که به ما ثابت کرد داستان کربلا یک جریان تاریخی است.
وی اضافه کرد: اباعبدالله الحسین (ع) در استانداری مدینه به حاکم وقت این شهر فرمودند 'من از اهل بیت نبوت و معدن وحی و رسالت هستم و ملائکه در خانه ما رفت و آمد داشتند' این نوع معرفی آن حضرت یعنی من از یک جریان الهی و دینی هستم اما یزید به دلیل پایبند نبودن به مبانی دینی، فسق و گناه علنی نمی‌تواند یک جریان باشد.
امام جمعه قزوین به درپیش بودن اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و یادآور شد: اینکه رهبر معظم انقلاب اربعین را بسیار جدی می‌بینند و حضور مردم را در راهپیمایی عظیم و باشکوه آن مورد تمجید قرار می‌دهند به این خاطر است که باید جریان تاریخی عاشورا بین نسل ‌های مختلف ادامه پیدا کند تا ما رسالت‌ های دینی خود را انجام دهیم.
به گفته وی، در راهپیمایی اربعین باید نشان دهیم که همه محبان امام حسین (ع) را دوست داریم و این دوستی را در عمل و رفتار خود نشان داده و با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشیم.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.