به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی عصر چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت اعتبارات استانی طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی استان قزوین افزود: مسکن یکی از مهم ترین مسائل پیش روی دولت است و باید این بخش از رکود خارج شود.
وی اضافه کرد: در همین رابطه نیازمند حمایت دولت از سیستم بانکی و فعال شدن هرچه بیشتر بانک ها برای دادن تسهیلات هستیم تا با بهسازی و نوسازی واحدهای فرسوده بتوان بخش مسکن را به تحرک واداشت و اشتغال مرتبط با آن را فعال ساخت.
حبیبی همچنین گفت: باید پرداخت تسهیلات مورد نیاز بخش مسکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان سرعت بیشتری به خود بگیرد تا انگیزه لازم در جهت رونق سیستم نوسازی و بهسازی منازل مسکونی در بین مردم ایجاد شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به میزان ابلاغ بانک ها در حوزه تسهیلات مرتبط با بنیاد مسکن در جهت بهسازی مسکن روستایی، گفت: در این خصوص سه هزار سهمیه مختص استان است که از این تعداد یک هزار و 266 فقره معادل 42 درصد در نیمه نخست امسال ابلاغ و در مرحله تکمیل مدارک بانکی می باشند.
این مسئول اضافه کرد: از این تعداد 937 فقره نیز انعقاد قرارداد شده و در نوبت پرداخت قرار دارند.
وی افزود: بانک ها موظف شده اند تا پایان آبان ماه سال جاری نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت تسیهلات گام های اساسی برداشته و منابع مالی مورد نیاز را به بخش مسکن روستایی و شهرهای کوچک تزریق کنند و در همین رابطه طی روزهای اخیر مکاتباتی با 6 بانک عامل انجام شده است که در جهت جذب باقی مانده سهم استان اقدام های عملی انجام دهند.
حبیبی در پایان گفت: بیشترین میزان پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در استان برای امسال به ترتیب مربوط به بانک های مسکن با 207 فقره، بانک تجارت با 181 فقره، بانک رفاه با 169 فقره و بانک صادرات با 151 فقره است.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.