به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در نشست شورای کتابخانه های استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: با وجود گسترش فضای مجازی و کتاب های الکترونیک هنوز کتاب نقش بی بدیل خود را در انتقال مطالب حفظ کرده و همچنان در زمینه انتقال دانش و مفاهیم بشری پیشتاز و بی نظیر است.
وی ادامه داد: با توجه به سابقه و اهمیت کتاب باید اذعان کرد که هیچ چیزی جای کتاب را نخواهد گرفت و با توجه به این موضوع، مسئولان فرهنگی باید تمامی تلاش خود را برای ترویج نقش کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه به کار بگیرند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اشاره به توسعه کمی و کیفی کتابخانه ها،گفت: باید با تصمیم های عملی نسبت به توسعه ساختار فیزیکی کتابخانه ها و توزیع کتابخانه ها در مناطق مختلف اقدام کنیم و لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی را در دستور کار قرار دهیم.
وی ادامه داد: اکنون با تلاش های صورت گرفته 66 کتابخانه در سطح استان با 75 هزار نفر عضو و 32 هزار متر مربع فضای کتابخانه وجود دارد که امیدواریم براساس چشم انداز توسعه کتابخانه ها سرانه مطالعه به یک متر مربع افزایش یابد.
شاهرخی با تاکید بر برگزاری نشست شورای کتابخانه ها به صورت منظم و با برنامه،افزود:باید با بررسی وضع موجود و طبق چشم انداز سند توسعه،32 هزار متر مربع فضای کتابخانه های استان را در پنج سال آینده به 60 هزار متر مربع و 75 هزار عضو را به 100 هزار عضو ارتقا دهیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه های استان انتظار می رود با برنامه ریزی در خصوص ارتقای هریک از این سرانه ها اقدام نمایند.
وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت خیران برای توسعه کتابخانه ها، گفت: می توان با فعال کردن این بخش و تشکیل مجمع خیران استان در این زمینه گام های موثر و مفیدی برداشت و نقش موثری را در ارتقای فرهنگ جامعه ایفا نمود.
استان قزوین 35 باب کتابخانه نهادی ، 31 باب کتابخانه مشارکتی و 936 هزار نسخه کتاب دارد.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.