مسعود حبیبی روز دوشنبه در حاشیه اختتامیه جشنواره قصه گویی مهر که به میزبانی استان قزوین برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف پیشگیری از تصادف ها و داشتن سفری ایمن و سالم در تعطیلات نوروزی برای هفدهمین سال متوالی در کشور اجرا می شود که البته در سال جاری عدم تخصیص منابع قدری مقدمات اجرای آن را به تاخیر انداخته است.
وی اضافه کرد: در این طرح کمپین ملی 'نه به تصادفات' نیز برای دومین بار در 700 پست ثابت این طرح و در مبادی ورودی شهرها اجرا می شود.
حبیبی، برنامه بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) را نیز از دیگر برنامه های جانبی این طرح در جهت انجام شایسته کمپین ملی نه به تصادفات اعلام کرد و گفت: در راستای این برنامه با هدف حساس سازی مردم نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی و مراقبت و حفظ ایمنی در سفر، آموزش های مربوط به آداب و رفتار اجتماعی، فن بیان و مهارت های کلامی به جوانان عضو داده شده تا با انتقال صحیح این آموزش ها به گردشگران و مسافران، سفرهای نوروزی با کمترین تصادفات و خطرها انجام شوند.
وی گفت: با اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی 20 هزار جوان عضو این سازمان به صورت داوطلبانه در یک هزار پست ثابت و سیار مشارکت و به راهنمایی مسافران خواهند پرداخت.
حبیبی، تعداد پست های ثابت را 700 و سیار را 300 پست اعلام کرد و افزود: 300 پست سیار در قالب طرح سحاب است که در آن جوانان امدادگر و بشردوست در محل های پر تجمع مانند پارک ها و بناهای تاریخی با دوچرخه عبور و مسافران را راهنمایی می کنند.
وی با اشاره به تعداد کانون های مختلف سازمان جوانان در سطح کشور افزود: هم اکنون 3 هزار و 500 کانون غنچه های هلال، 8 هزار کانون دانش آموزی، یک هزار و 100 کانون دانشجویی، 800 کانون جوانان، 250 کانون طلاب در مدارس علمیه و 800 کانون روستایی در سراسر کشور فعالیت می کنند.
حبیبی با اشاره به همکاری های موثر آموزش و پرورش با این سازمان گفت: در راستای اجرای طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) سالانه حداقل 400 هزار دانش آموز در قالب این طرح آموزش های کمک های اولیه را فرا می گیرند و برخی از آنها به عضویت سازمان جوانان در می آیند.
وی با بیان اینکه هم اکنون در سامانه جامع عضویت سازمان جوانان 310 هزار نفر عضو هستند، گفت: امیدواریم با توجه به تاکیدهای رییس جمهوری مبنی بر تقویت و جذب بیشتر جوانان به فعالیت های هلال احمر و همچنین با تخصیص منابع اعتباری بیشتر آمار جوانان عضو این سازمان افزایش یابد.
نوروز سال جاری 4 میلیون و 814 هزار و 736 مسافر در کشور از خدمات طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی بهره مند شدند.
7388/ 6128 * خبرنگار: پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.